Valilik Çoruh Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıda, sahipsiz hayvanlara yönelik çalışmalar ve alınacak yeni tedbirler ele alındı.
Kurumlar Bir Araya Geldi
Toplantıya Vali Yardımcısı Berker Çırak, İl Emniyet Müdürü Murat Güneş, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Uğur Başkonak, ilçe kaymakamları, belediye başkanları ile ilgili kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı.
Doğa Koruma ve Millî Parklar Müdürü Sedat Kara, yaptığı sunumda Hayvanları Koruma Kanunu ve uygulama yönetmeliği hakkında bilgilendirmede bulundu. Kara, il genelinde yürütülen çalışmalar ve mevcut uygulamalarla ilgili detaylı bilgiler paylaştı.
Sahipsiz Hayvanlar İçin Yeni Adımlar
Toplantıda, 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında sahipsiz hayvanların korunması, bakımı, tedavi ve rehabilitasyon süreçleri kapsamlı şekilde değerlendirildi. Mevcut durumun masaya yatırıldığı görüşmede, sahadaki uygulamaların daha etkin hale getirilmesi için öneriler ele alındı.
İş Birliği ve Koordinasyon Vurgusu
Kurul toplantısında ayrıca, ilgili kurumlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmesi için atılacak adımlar görüşüldü. Sahipsiz hayvanlara yönelik hizmetlerin daha etkin yürütülmesi adına koordinasyonun artırılması gerektiği vurgulandı.
Toplantının, Artvin genelinde hayvan haklarının korunmasına yönelik çalışmaların daha sistemli ve etkili şekilde yürütülmesine katkı sağlaması bekleniyor. İGFA