Bakan Uraloğlu: “Türkiye’de 5G Abone Sayısı 29 Milyona Ulaştı”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya’da düzenlenen Türk Telekom İş Ortakları Toplantısı’nda 5G teknolojisi ve dijital dönüşüm sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.

TEKNOLOJİ - 10-04-2026 18:33

Bakan Uraloğlu, Türkiye’de 5G abone sayısının 29 milyona ulaştığını duyurdu.

81 İlde 5G Altyapısı Yaygınlaşıyor

Toplantıda konuşan Bakan Uraloğlu, 5G altyapısının Türkiye genelinde kademeli olarak hayata geçirildiğini belirtti. 81 ilde yürütülen çalışmalar sayesinde vatandaşların yüksek hız ve güçlü bağlantı imkanına kavuştuğunu ifade etti.

5G Uyumlu Cihaz Sayısı 32 Milyona Yaklaştı

Uraloğlu, 31 Mart itibarıyla 5G abone sayısının 29 milyona ulaştığını açıklarken, 5G uyumlu cihaz sayısının da yaklaşık 32 milyon seviyesine geldiğini söyledi. Bu verilerle birlikte Türkiye’de 5G penetrasyon oranının yüzde 90’ın üzerine çıktığını kaydetti.

Dijital Dönüşümde Kritik Adımlar

Toplantıda 5G teknolojisinin sunduğu fırsatlar doğrultusunda dijital dönüşüm stratejileri ve sektördeki güncel gelişmeler ele alındı. Bakan Uraloğlu, dijitalleşmenin ekonomik ve teknolojik gelişim açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

Türkiye Dijital Çağın Öncüleri Arasında

Türkiye’nin güçlü altyapı yatırımları ve yenilikçi vizyonuyla dijital çağın öncü ülkeleri arasında yer alma yolunda ilerlediğini belirten Uraloğlu, bu alandaki çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini ifade etti.

Daha Hızlı ve Güçlü Bağlantı

Bakanlık tarafından yürütülen projelerle, vatandaşlara daha hızlı, kesintisiz ve güvenilir internet hizmeti sunulması hedefleniyor. 5G teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecinin daha da hız kazanması bekleniyor. İGFA

Günün Diğer Haberleri