Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜRKSAT 5A haberleşme uydusunun uzaydaki görevinde 5. yılını tamamlaması dolayısıyla sosyal medya hesabından açıklama yaptı.
Bakan Abdulkadir Uraloğlu, paylaşımında TÜRKSAT 5A ile Türkiye'nin uzaydaki varlığının güçlendiğini ve haberleşme altyapısının daha geniş kapsama alanı ile daha yüksek kapasiteye ulaştığını belirtti.
Uraloğlu, "Beş yıldır uzaydaki köprümüz, haberleşmedeki gücümüz…" ifadelerini kullanarak TÜRKSAT 5A'nın Türkiye'nin uzay çalışmalarındaki önemli projelerden biri olduğunu vurguladı.
TÜRKSAT 5A’ya İlişkin Değerlendirme
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, TÜRKSAT 5A'nın hizmete alınmasında emeği geçenlere teşekkür etti.
Bakan Uraloğlu, "TÜRKSAT 5A'nın uzay vatandaki 5. yılını gururla kutluyorum." ifadelerine yer verdi.
Haberleşme Kapasitesini Artırıyor
TÜRKSAT 5A, Türkiye'nin haberleşme kapasitesini artırmak ve uydu kapsama alanını genişletmek amacıyla uzaya gönderilen haberleşme uyduları arasında yer alıyor.