Binali Yıldırım: “3G’den 5G’ye Türkiye’nin Dijital Yolculuğuna Tanıklık Ediyoruz”

ANKARA – Eski devlet bakanı ve Türk Devletleri Teşkilatı Aksakallar Heyeti Başkanı Binali Yıldırım, Türkiye’nin 5G teknolojisine geçiş sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

SİYASET - 31-03-2026 16:25

Yıldırım, 2009 yılında başlatılan 3G testlerinden bugüne uzanan dijital dönüşüm sürecine dikkat çekti.

“Dün Attığımız Adımlar Bugünü Şekillendirdi”

Sosyal medya hesabından açıklama yapan Binali Yıldırım, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte 2009 yılında Türkiye’yi 3G teknolojisiyle tanıştırdıklarını hatırlattı.

Yıldırım, “Dün attığımız adımlar bugün güçlü bir dijital altyapıya dönüştü. Bugün attığımız adımlar ise Türkiye’nin yarınını şekillendirecek” ifadelerini kullandı.

5G: Yeni Dönemin Omurgası

5G teknolojisinin sadece bir iletişim altyapısı olmadığını vurgulayan Yıldırım, bu teknolojinin üretim, iletişim ve rekabet gücü açısından kritik bir rol oynadığını belirtti.

Yıldırım, 5G’nin Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde önemli bir eşik olduğunu ifade ederek, bu alandaki gelişmelerin ülkenin küresel rekabet gücünü artıracağını söyledi.

Yerli ve Milli Teknoloji Vurgusu

Türkiye’nin dijital alanda güçlü adımlar attığını belirten Yıldırım, yerli ve milli teknolojilerin önemine dikkat çekti.

Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında dijital dönüşüm çalışmalarının sürdüğünü ifade eden Yıldırım, 5G altyapısının bu sürecin önemli bir parçası olduğunu dile getirdi.

Yıldırım’ın açıklamaları, Türkiye’nin 3G’den 5G’ye uzanan teknoloji yolculuğunda geldiği noktayı gözler önüne serdi. İGFA

Günün Diğer Haberleri