Protokol ve Vatandaşlar Törende Buluştu
Denizli Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen anma programına; Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, Çivril Belediye Başkanı Semih Dere, daire başkanları, Cabar Mahallesi Muhtarı Besim Yaşar, ilçe protokolü ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Tören, çelenk sunumu, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı.
“Bağımsızlık Meşalesi Bu Topraklarda Hiç Sönmeyecek”
Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, törende yaptığı konuşmada Denizli’nin Milli Mücadele’deki önemine dikkat çekti. Marım, “Denizli, Müftü Ahmet Hulusi Efendi’nin çağrısıyla Milli Mücadele ateşinin ilk yakıldığı yerlerden biridir. İmkansızlıklara rağmen vatan savunmasının yapıldığı bu topraklarda yaşanan acıları unutmamak ve unutturmamak zorundayız” dedi.
Günümüzde de benzer acıların farklı coğrafyalarda yaşandığını ifade eden Marım, milletin birlik ve beraberlik içinde her türlü zorluğu aşabilecek güce sahip olduğunu vurguladı. Marım ayrıca, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ilke ve değerlerine bağlı kalındığı sürece özgür bir şekilde yaşamaya devam edileceğini belirtti.
“Cabar’ın Mirası Bizim Sorumluluğumuz”
Çivril Belediye Başkanı Semih Dere ise konuşmasında Cabar halkının direnişine dikkat çekerek, “Atatürk’ün bizlere emanet ettiği Cumhuriyetimize ve demokrasimize sahip çıkmak en önemli görevimizdir. Tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum” ifadelerini kullandı.
83 Şehit İçin Dualar Edildi
Programda, 1 Nisan 1921’de yaşanan katliamın detayları Öğretmen Münir Sayhan tarafından katılımcılara aktarıldı. Ardından 105 yıl önce katledilen 83 sivil şehit için dualar edildi.
Tören, katılımcıların şehit kabirlerine karanfil bırakmasıyla sona erdi. Anma programı, Milli Mücadele ruhunun yaşatılması ve gelecek nesillere aktarılması açısından anlamlı bir etkinlik olarak kayıtlara geçti. PİHA