Elektronik Tebligatta Büyük Tasarruf: 7 Yılda 34 Milyar Türk Lirası Kazanç Sağlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Posta ve Telgraf Teşkilatı’nın Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi sayesinde son yedi yılda üç yüz altmış beş milyon elektronik tebligat gönderildiğini ve yaklaşık otuz dört milyar Türk lirası tasarruf sağlandığını açıkladı.

TEKNOLOJİ - 02-04-2026 18:26

Elektronik Tebligat ile Hızlı ve Güvenli Hizmet

Bakan Uraloğlu, Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi ile hem vatandaşlara hem de kamu kurumlarına yapılan tebligatların daha hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirildiğini belirtti.

Dijital sistem sayesinde tebligat süreçlerinin kolaylaştığını ifade eden Uraloğlu, uygulamanın kamu hizmetlerinde önemli bir dönüşüm sağladığını vurguladı.

Yüz Binlerce Ağaç Korundu

Elektronik tebligat uygulamasının çevreye katkısına da dikkat çeken Uraloğlu, bu sistem sayesinde yaklaşık iki yüz yirmi bin ağacın kesilmesinin önüne geçildiğini ifade etti.

Kağıt kullanımının azalmasıyla birlikte hem doğanın korunduğunu hem de sürdürülebilir bir sistem oluşturulduğunu belirtti.

Kamu Kaynaklarında Büyük Tasarruf

Uraloğlu, dijitalleşme sayesinde kamu kaynaklarının daha verimli kullanıldığını belirterek, toplamda yaklaşık otuz dört milyar Türk lirası tasarruf sağlandığını açıkladı.

Teknolojik yeniliklerin vatandaş odaklı hizmetleri güçlendirdiğini vurgulayan Uraloğlu, dijital dönüşüm çalışmalarının kararlılıkla sürdürüleceğini ifade etti. İGFA

Günün Diğer Haberleri