Paşaköy İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi’nin 3. kademe inşaatı, düzenlenen törenle resmen başladı.
1 Milyon Kişiye Daha Sağlıklı Çevre
İSKİ tarafından yürütülen proje kapsamında, Çekmeköy, Sancaktepe, Ataşehir, Maltepe ve Sultanbeyli bölgelerine hizmet veren tesisin kapasitesi artırılacak. Yeni etapla birlikte yaklaşık 1 milyon kişinin daha temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşaması hedefleniyor.
Kapasite Artıyor, Yatırım 4,5 Milyar TL
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanvekili Nuri Aslan, tesisin günlük kapasitesinin 100 bin metreküp artırılarak toplamda 254 bin metreküpe çıkarılacağını açıkladı. Projenin yatırım bedelinin ise 4,5 milyar TL olduğu belirtildi.
Aslan, bu yatırımla İstanbul’un önemli içme suyu kaynaklarından biri olan Ömerli Barajı’nın kirlilikten korunacağını vurguladı.
Geri Kazanım ve Doğa Koruma Bir Arada
Proje kapsamında arıtılan sular, 6 kilometrelik bir tünel aracılığıyla Riva Deresi’ne ulaştırılacak. Aynı zamanda günlük 100 bin metreküp su geri kazanılarak parklar ve sanayi alanlarında kullanılacak.
Bu sayede hem doğal su kaynakları korunacak hem de sürdürülebilir su yönetimi desteklenecek.
Temel Atma Töreni Gerçekleşti
Konuşmaların ardından protokol üyeleri temel atma butonuna basarak projeyi resmen başlattı. Tören sonrası heyet, inşaat alanında incelemelerde bulundu.
Paşaköy 3. Kademe İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi’nin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul’da çevre ve su yönetimi alanında önemli bir kazanım elde edilmesi bekleniyor. İGFA