İzmit Belediyesi’nde Faaliyet Raporu Görüşüldü: 126 Milyon TL Bütçe Fazlası

Kocaeli’de İzmit Belediyesi’nin Nisan ayı meclis toplantısında 2025 yılı faaliyet raporları ele alındı. CHP Meclis Üyesi İlker Ulusoy, belediyenin 126 milyon lira bütçe fazlası verdiğini açıkladı.

YAŞAM - 07-04-2026 17:00

İzmit Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda, 2025 yılına ait mali veriler ve faaliyetler detaylı şekilde değerlendirildi.

19 Bin İşlem Denetlendi

CHP Meclis Üyesi ve Denetim Komisyonu Başkanı İlker Ulusoy, denetim sürecine ilişkin yaptığı açıklamada, 2025 yılına ait tüm mali işlemlerin incelendiğini belirtti.

Ulusoy, “359 klasör ve 19 bin 247 yevmiye işlemi detaylı şekilde denetlendi. Bütçe uygulamaları, harcamalar ve ihale süreçleri mevzuat çerçevesinde titizlikle değerlendirildi” dedi.

126 Milyon Lira Bütçe Fazlası

Ulusoy, belediyenin mali performansına dikkat çekerek, 2025 yılı itibariyle gelirlerin yaklaşık 3 milyar 119 milyon TL, giderlerin ise 2 milyar 993 milyon TL olduğunu ifade etti.

Bu verilere göre yaklaşık 126 milyon TL bütçe fazlası oluştuğunu belirten Ulusoy, “Mali disiplin tavizsiz uygulandı. Harcamalar planlı ve kontrollü şekilde yürütüldü” dedi.

“Kurumsal Performans Güçlü”

1.4 milyar liralık olumlu faaliyet sonucu elde edildiğini söyleyen Ulusoy, bu durumun belediyenin kurumsal performansının güçlü olduğunu gösterdiğini vurguladı.

“Bu Başarı Tesadüf Değil”

Mevcut ekonomik koşullara rağmen elde edilen sonucun önemli bir başarı olduğunu belirten Ulusoy, birçok belediyenin bütçe açığı verdiği bir dönemde İzmit Belediyesi’nin mali dengeyi sağladığını ifade etti.

İhale süreçlerinin EKAP üzerinden şeffaf şekilde yürütüldüğünü ve doğrudan temin işlemlerinin yasal sınırlar içinde kaldığını belirten Ulusoy, belediye yönetimi ve çalışanlara teşekkür etti. İGFA

Günün Diğer Haberleri