Keşan’da Çanakkale Zaferi’nin 111. Yılı Coşkuyla Anıldı

Keşan’da, Çanakkale Deniz Zaferi’nin 111. yıl dönümü ve Şehitler Günü, düzenlenen törenlerle anıldı. Anma programı, Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleştirilen resmi törenle başladı.

YAŞAM - 21-03-2026 09:56

Cumhuriyet Meydanı’nda tören düzenlendi

Saat 10.00’da başlayan törene; Keşan Kaymakamı Aziz Mercan, 4. Mekanize Piyade Tugay Komutan Vekili Piyade Kurmay Albay Fatih Cansız, Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan ve ilçe protokolü ile çok sayıda vatandaş katıldı. Şehitlik Anıtı’na çelenk sunulmasının ardından saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı okundu.

Günün anlam ve önemine ilişkin konuşmayı Piyade Üsteğmen Mert Özgün Temeloğlu gerçekleştirdi.

Şehitlikte dualar edildi

Program, Asri Mezarlık’taki şehitlik ziyareti ile devam etti. Saygı duruşu ve saygı atışının ardından Keşan Kaymakamı Aziz Mercan, Şehitlik Anıtı’ndaki anı defterini imzaladı. Mercan, mesajında Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere tüm şehitleri rahmet ve minnetle andı.

İlçe Müftülüğü tarafından yapılan duaların ardından protokol üyeleri şehit kabirlerine karanfil bırakarak şehit yakınlarıyla bir araya geldi.

Program konferans salonunda devam etti

Anma etkinlikleri, Selim Sesler Konferans ve Tiyatro Salonu’nda düzenlenen programla sürdü. Keşan Fen Lisesi tarafından hazırlanan törende, tarih öğretmeni Melda Ernez günün anlamına dair konuşma yaptı.

Öğrenciler tarafından şiirler okunurken, müzik öğretmeni Özgür Küçükyılmaz yönetimindeki koro performansı izleyicilerden büyük beğeni aldı. Ayrıca “Unutmayalım Unutturmayalım” adlı Çanakkale oratoryosu da sahnelendi.

Dereceye giren öğrencilere ödül

Program kapsamında düzenlenen yarışmalarda dereceye giren öğrencilere ödülleri protokol üyeleri tarafından takdim edildi. Tören, hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

Keşan’da düzenlenen anma programları, Çanakkale ruhunu bir kez daha yaşatarak birlik ve beraberlik mesajı verdi. İGFA

Günün Diğer Haberleri