Marmara’da Deniz Dibi Sismometreleri Toplanıyor

Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü, Marmara Denizi tabanına yerleştirilen deniz dibi sismometrelerinin (OBS) toplanma sürecine başlandığını açıkladı

GÜNCEL - 14-04-2026 17:33

Çalışmaların, 23 Nisan 2025 Marmara Depremi’ne ilişkin önemli bilimsel veriler sunması bekleniyor.

Haziran 2025’te deniz tabanına yerleştirilen sismometreler, TÜBİTAK Marmara Araştırma Gemisi ile yürütülen operasyon kapsamında denizden çıkarılıyor.

Türk ve Japon Bilim İnsanları Ortak Çalışıyor

Araştırma çalışmalarına Türkiye’den Kandilli Rasathanesi’nin yanı sıra Japonya’dan JAMSTEC (Japonya Deniz-Yer Bilimi ve Teknoloji Ajansı) ve NIED (Ulusal Yer Bilimi ve Afet Önleme Araştırma Enstitüsü) ekipleri de katılıyor. Uluslararası iş birliğiyle yürütülen proje kapsamında, cihazların kaydettiği veriler detaylı şekilde incelenecek.

Toplanan veriler sayesinde özellikle 23 Nisan 2025’te meydana gelen Marmara depremine ilişkin sismik hareketlerin daha net anlaşılması hedefleniyor.

Deprem Araştırmalarına Kritik Katkı Sağlayacak

Uzmanlar, deniz tabanına yerleştirilen sismometrelerin fay hatlarının davranışını daha yakından izleme açısından büyük önem taşıdığını belirtiyor. Bu cihazlar, karasal ölçüm sistemlerine göre daha hassas veriler sunarak deprem mekanizmasının daha iyi analiz edilmesine olanak sağlıyor.

Çalışmaların tamamlanmasının ardından elde edilecek bulguların, Marmara Bölgesi’nin deprem riski ve olası senaryolarına yönelik bilimsel araştırmalara önemli katkı sunması bekleniyor. İGFA

Günün Diğer Haberleri