Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler öncülüğünde yürütülen çalışmalarla, Ordu’nun yeşil alanı son 7 yılda yüzde 254,26 artarak 2 milyon 834 bin 46 metrekareye ulaştı.
2 Milyon Metrekareden Fazla Yeni Alan Kazandırıldı
2019 yılında 800 bin metrekare olan yeşil alan miktarı, yapılan projelerle 2 milyon 34 bin 46 metrekare artırılarak bugünkü seviyesine çıkarıldı. Bu süreçte 176 bin 67 ağaç ve bitki ile birlikte 6 milyon 554 bin 998 adet yazlık ve kışlık çiçek dikildi. Toplamda ise 6 milyon 731 bin 65 bitki toprakla buluşturuldu.
Büyükşehir Belediyesi, ağaçlandırma çalışmalarının yanı sıra mesire alanları, yürüyüş yolları, cadde ve bulvar düzenlemeleriyle de şehir genelinde yeşil dokuyu güçlendirdi.
Parklar ve Sosyal Alanlar Şehre Nefes Aldırdı
Başkan Güler’in çevreci ve halk odaklı yaklaşımıyla Ordu’ya çok sayıda park ve sosyal yaşam alanı kazandırıldı. Altınordu sahilinde bulunan gökdelenlerin yıkılarak alanın halka açılması, Durugöl arazisinin Tabiat Parkı’na dönüştürülmesi ve Melet Irmağı kıyısının “Büyük Melet Projesi” ile yeniden düzenlenmesi dikkat çeken çalışmalar arasında yer aldı.
Ayrıca Erguvan Park, Ihlamur Vadisi, Cumhuriyet Engelsizler Parkı, Tayfun Gürsoy Parkı, Kökenli Parkı, Yoroz Seyir Tepesi, Gülyalı Kordon Park, Fatsa Adası, Bolaman Park, Yalıköy Parkı, Gaga Gölü Tabiat Parkı ve Ünye Çamlık gibi birçok yeni yaşam alanı vatandaşların hizmetine sunuldu.
Ordu Örnek Şehir Olma Yolunda
Gerçekleştirilen projelerle Ordu, hem doğayı koruyan hem de vatandaşlara sosyal yaşam alanları sunan örnek şehirlerden biri haline geldi. Büyükşehir Belediyesi’nin farklı ilçelerde sürdürdüğü çalışmalarla kente yeni yeşil alanlar kazandırılmaya devam ediyor. İGFA