Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla hız kazanan projede ihale sürecinin tamamlandığını duyuran Alemdar, saha çalışmalarının kısa süre içerisinde başlayacağını belirtti.
Şehrin uzun süredir beklediği ve Sakarya’nın en büyük altyapı yatırımlarından biri olarak gösterilen proje kapsamında, Ballıkaya Barajı’ndan alınacak su, yeni inşa edilecek hatlar aracılığıyla şehre ulaştırılacak.
45 Kilometrelik Çelik Hatla Su Şehre Taşınacak
Proje kapsamında toplam 45 kilometre uzunluğunda yüksek mukavemetli çelik boru hattı inşa edilecek. Ayrıca 90 adet sanat yapısı ve 22 bin 500 metreküplük su deposu da sistemin önemli parçaları arasında yer alacak. Bu altyapı sayesinde suyun kaynaktan şehir geneline güvenli ve kesintisiz şekilde ulaştırılması hedefleniyor.
Başkan Alemdar, projenin yalnızca bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarını da karşılayacak şekilde planlandığını vurgulayarak, “Sakarya’mızın stratejik altyapı vizyonunu güçlendirecek önemli bir yatırımda saha aşamasına geldik. Bu proje, içme suyu kaynaklarımızın güvencesi olacak” ifadelerini kullandı.
Sapanca Gölü Üzerindeki Baskı Azalacak
Ballıkaya Barajı projesiyle birlikte Sapanca Gölü üzerindeki su kullanım baskısının azaltılması hedefleniyor. Özellikle son yıllarda yaşanan kuraklık riskine karşı önemli bir adım olarak değerlendirilen proje, doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde yönetilmesine katkı sağlayacak.
Başkan Alemdar, projenin çevresel boyutuna da dikkat çekerek, “Bu yatırım sadece bir altyapı projesi değil, aynı zamanda ekolojik dengeyi koruma ve gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzun bir göstergesidir” dedi.
Projeye verilen destekler için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere ilgili bakanlık ve yetkililere teşekkür eden Alemdar, Sakarya’nın Türkiye Yüzyılı vizyonunda örnek şehirlerden biri olma yolunda ilerlediğini ifade etti. İGFA