2025 yılı boyunca yürütülen çalışmalar sayesinde 28 bin ton plastik, cam ve alüminyum geri dönüştürülerek ekonomiye kazandırıldı.
410 Bin Ton Atık Doğaya Karışmadan Bertaraf Edildi
Sakarya Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı tarafından açıklanan verilere göre, 2025 yılı boyunca toplam 410 bin ton atık doğaya zarar vermeden bertaraf edildi.
SEKAY tesisleri aracılığıyla yürütülen çalışmalar kapsamında sadece geri dönüştürülebilir atıklar değil; bitkisel atık yağ, pil ve elektronik atıklar da ekonomiye kazandırıldı. Ayrıca çöp gazından elde edilen enerjiyle yaklaşık 30 bin hanenin elektrik ihtiyacı karşılandı.
Depozito Yönetim Sistemiyle Örnek Şehir
Sakarya’nın pilot şehir olarak seçildiği Depozito Yönetim Sistemi (DBYS) kapsamında, şehir genelinde kurulan 48 DOA makinesi ile 15 ilçede aktif atık toplama gerçekleştirildi.
Bu sistem sayesinde 2025 yılı içerisinde 66 ton plastik, 265 ton cam ve 3 ton alüminyum olmak üzere toplam 334 ton atık geri dönüşüm sürecine dahil edildi.
Eğitimlerle Çevre Bilinci Artıyor
Sakarya Büyükşehir Belediyesi, sıfır atık çalışmalarını yalnızca teknik altyapıyla sınırlı tutmayarak eğitim faaliyetlerine de önem veriyor. Sakarya Çevre Eğitim Merkezi (SAÇEM) ve okullarda verilen eğitimlerle binlerce öğrenciye çevre bilinci aşılandı.
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, çevreyi korumanın sadece bugünün değil, geleceğin de sorumluluğu olduğu vurgulanarak, vatandaşlar kaynakları verimli kullanmaya ve geri dönüşüm süreçlerine aktif katılım sağlamaya davet edildi.
Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü bu çalışmalar, sürdürülebilir şehir hedefi doğrultusunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. İGFA