Yetkililer, yasal yükümlülüklere uymayanlara yüksek idari para cezaları uygulanacağını duyurdu.
Kayıt ve Aşı İşlemleri Devam Ediyor
Valilikten yapılan açıklamaya göre, köpek sahipleri İl ve İlçe Tarım ve Orman Müdürlüklerine 260 TL ödeme yaparak dilekçe ile başvuruda bulunabiliyor. Başvurusu yapılan 6 aylık yaşa kadar olan köpekler kayıt altına alınarak kuduz aşıları uygulanıyor.
Kurallara Uymayanlara Ağır Ceza
Yasal düzenlemeler kapsamında:
6 aydan büyük köpeğini kayıt altına aldırmayanlara 10 bin 423 TL ceza Hayvanını terk edenlere 108 bin 370 TL ceza Hayvanı kontrolsüz bırakanlara 6 aya kadar hapis ve adli para cezasıuygulanacak.
“Toplum Sağlığı İçin Önemli”
Valilik, kayıt altına alınan hayvanların hem kendi güvenliği hem de toplum sağlığı açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
Vatandaşlara Çağrı
Yetkililer, köpek sahiplerini hayvanlarını bağlı tutmaları, kontrolsüz şekilde dışarı bırakmamaları ve terk etmemeleri konusunda uyardı.
Yozgat Valiliği’nin bu uygulaması, hayvan sağlığını korumanın yanı sıra kuduz riskine karşı toplumsal güvenliği artırmayı hedefliyor. PİHA