UNDP ile İklim ve Sürdürülebilirlik Görüşmesi

Bakan Kurum, ilk olarak Türkevi’nde Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Başkanı Alexander de Croo ile bir araya geldi.

Görüşmeye ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yapan Kurum, UNDP ile iklim risklerinin yönetimi, krizlerin çözümü ve sürdürülebilir kalkınma alanlarında güçlü bir iş birliği yürüttüklerini belirtti.

Sıfır Atık hareketinin küresel ölçekte yaygınlaşmasında UNDP’nin desteğinin önemli olduğunu vurgulayan Kurum, COP31 sürecinde de bu iş birliğinin devam etmesini beklediklerini ifade etti.

Guterres ile COP31 ve Küresel Krizler Ele Alındı

Bakan Kurum’un ikinci görüşmesi BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile gerçekleşti.

Görüşmede küresel iklim krizi, enerji güvenliği, savunmasız toplulukların korunması, döngüsel ekonomi ve Sıfır Atık yaklaşımı gibi başlıklar ele alındı.

Kurum, COP31’i güven, diyalog, uzlaşma ve eylem ekseninde şekillenen bir platform olarak gördüklerini belirterek Antalya’da düzenlenecek liderler zirvesiyle dünyaya ortak sorumluluk mesajı verileceğini söyledi.

UNEP ile Çevre ve Biyolojik Çeşitlilik Gündemi

Bakan Kurum, son olarak Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP) İcra Direktörü Inger Andersen ile bir araya geldi.

Görüşmede Sıfır Atık, COP31 süreci, biyolojik çeşitlilik ve kirlilikle mücadele konuları ele alındı.

UNEP’in iklim değişikliğiyle mücadelede üstlendiği kritik role dikkat çeken Kurum, uluslararası iş birliklerinin önemine vurgu yaptı. İGFA