Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirilen ödül törenine Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Erkan Alkan, Tarım ve Orman Bakanlığı Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı Dr. Hüseyin Akbaş, İSHİB Başkanı Müjdat Sezer ve Yönetim Kurulu Üyeleri ile sektörün önde gelen firma ve dernek temsilcileri katıldı.

Arı ürünleri, et ürünleri, süt ve süt ürünleri, yumurta, beyaz et ve su ürünleri olmak üzere 6 alt sektör ile birlik genelinde ilk ona giren firmaların açıklandığı törende, ilk beş firmaya ödül, ilk ona giren diğer firmalara ise başarı sertifikaları verildi.

Birlik toplam ihracatında sırasıyla; Pak Tavuk, Kemal Balıkçılık, Şenpiliç, Banvit, Orallar Zirai Ürünler, Hastavuk, Dardanel, Fokacı Su Ürünleri, Ak Gıda Sanayi ve Parlak Su Ürünleri en fazla ihracat yapan firmalar arasında yer aldı.

Sektörel sıralamalar açıklandı

Sektörel bazda ilk üçte yer alan firmalar şu şekilde sıralandı:

Arı ürünlerinde Altıparmak Gıda, Yılmaz Gıda, Natur Gıda
Balık ve su ürünlerinde Kemal Balıkçılık, Dardanel, Fokacı Su Ürünleri
Beyaz et kategorisinde Banvit, Şenpiliç, HasTavuk
Et ürünlerinde Rapak, Namet, Akşeker
Yumurta kategorisinde Pak Tavuk, Orallar ve HasTavuk

Törenin açılışında konuşan Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Erkan Alkan, gıda ihracatının sadece ticari değil aynı zamanda stratejik bir anlam taşıdığını belirterek, “İhracatçılarımız, Türk gıda sektörünün gücünü dünyaya gösteriyor. Bu aynı zamanda bayrağımızı o ülkelerde dalgalandırmak demektir” dedi.

Tarım ve Orman Bakanlığı Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdür Yardımcısı Dr. Hüseyin Akbaş ise su ürünleri sektörünün performansına dikkat çekerek, “Geçtiğimiz yıl 2,25 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bunun yüzde 40’ı Avrupa Birliği’ne yapıldı. İhracat ile ithalat arasında 1,8 milyar dolarlık fark var. 2026’nın ilk çeyreğinde ise yüzde 20’lik bir artış söz konusu” ifadelerini kullandı.

İhracat 4 milyar doları aştı

İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün son yıllarda önemli bir ivme yakaladığını belirterek, “2018 yılında 2,2-2,5 milyar dolar seviyesinde olan ihracat, 2025 itibarıyla yüzde 61 artarak 4 milyar doların üzerine çıktı” dedi.

İstanbul Birliği özelinde ise 2017 yılında 661 milyon dolar olan ihracatın, 2025 yılında 1,1 milyar dolara ulaştığını belirten Sezer, son 8 yılda pazar çeşitliliğinin ciddi şekilde artırıldığını vurguladı.

Sezer, Rusya pazarında güçlü büyüme sağlandığını, Japonya gibi stratejik pazarlarda önemli ilerleme kaydedildiğini ve Avrupa Birliği ülkelerinde varlığın güçlendiğini ifade etti. Orta Doğu ve Uzak Doğu’da da yeni fırsatlar oluşturduklarını belirten Sezer, sektörün artık yalnızca hacim değil kalite, sürdürülebilirlik ve katma değer açısından da küresel bir oyuncu haline geldiğini söyledi.

İSHİB’de görev değişimi

Ödül töreni öncesinde gerçekleştirilen seçimli genel kurul sonuçlarını açıklayan Sezer, 2018 yılından bu yana yürüttüğü başkanlık görevini Teoman Durukan’a devrettiğini duyurdu.

TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirilen genel kurulda tek liste ile seçime giren Teoman Durukan, İSHİB Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.

Yeni yönetim kurulunda şu isimler yer aldı:
Teoman Durukan, Oğulcan Kemal Sagun, Müjdat Sezer, Ömür Oral, Ahmet Kaan, Teoman İnal, Muhammed Şeker, Nerdin Alp, Turgay Eser, Firdevs Külekçioğlu ve Rengin Karakaşlar.

Görevi devralan Durukan, Müjdat Sezer’e teşekkür plaketi takdim etti.

HasTavuk’a 4 ödül

Ödül gecesinden beyaz et, yumurta, damızlık ve birlik genelinde toplam 4 ödülle ayrılan HasTavuk’u; Beyaz Et Genel Müdürü Müfit Yavuz, Kurumsal İletişim Müdürü Bircan Özkan ve dış ticaret uzmanları temsil etti. İGFA