Bu kapsamda Erenler Mahallesi’ne yapılan Ahmet Yaşar Eşmekaya Aile Sağlığı Merkezi düzenlenen törenle hizmete açıldı.

32 Milyon Liralık Sağlık Yatırımı

Karatay Belediyesi, Konya İl Sağlık Müdürlüğü ve hayırsever iş insanı Ahmet Yaşar Eşmekaya iş birliğiyle hayata geçirilen merkez, 32 milyon liralık yatırımla tamamlandı.

Yaklaşık 450 metrekare kapalı alana sahip olan merkezde; 6 aile hekimi, 6 aile sağlığı elemanı, 3 yardımcı sağlık personeli ve 2 hizmet personeli görev yapacak. Toplam 19 bölümden oluşan tesis, bölge halkına hızlı ve etkin sağlık hizmeti sunmayı hedefliyor.

Sadece Sağlık Tesisi Değil, Yaşam Alanı

Aile sağlığı merkezi, yalnızca bir sağlık tesisi olarak değil, çevresiyle birlikte planlanan bir yaşam alanı olarak dikkat çekiyor. Açık otopark, sokak parkı, çocuk oyun grupları ve 50 farklı bitki türüyle yapılan peyzaj düzenlemeleri, bölgeye değer kattı.

Bu yönüyle merkez, mahalle sakinlerine hem sağlık hem de sosyal alan imkânı sunuyor.

Başkan Kılca: “Doğru Planlama, Kalıcı Eser”

Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca, açılışta yaptığı konuşmada vatandaşların temel hizmetlere hızlı erişiminin öncelikleri olduğunu belirtti.

Kılca, “Bu tür yatırımlar sadece bina yapmakla değil, çevresiyle birlikte anlam kazanır. Eğitimden sağlığa kadar birçok alanda yatırımlarımız devam ediyor. Aile sağlığı merkezleri, hastanelerin yükünü azaltan önemli bir hizmettir” dedi.

Vali Akın: “Sağlık Hizmetleri Güçleniyor”

Konya Valisi İbrahim Akın ise sağlık yatırımlarının önemine dikkat çekerek, vatandaşlara kaliteli ve erişilebilir hizmet sunmanın devletin temel görevlerinden biri olduğunu ifade etti.

Aile sağlığı merkezlerinin, birinci basamak sağlık hizmetlerinde kritik rol oynadığını belirten Akın, Konya genelinde bu tür yatırımların artarak devam ettiğini söyledi.

Protokol Katılımıyla Açıldı

Dua ve kurdele kesimiyle resmi açılışı yapılan merkez, protokol üyeleri tarafından gezilerek incelendi. Açılış törenine yerel yöneticiler, siyasi parti temsilcileri, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Karatay’a kazandırılan yeni sağlık merkeziyle birlikte bölgedeki sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve vatandaşların daha hızlı hizmet alması hedefleniyor. İGFA