Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığı görevine seçilmesinin ardından destek verenlere teşekkür etti.

Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi toplantısında 2026-2029 dönemi için Dünya Başkanlığı görevine seçilen Uğur İbrahim Altay, elde edilen sonucun Konya’ya, Türkiye’ye ve yerel yönetimler camiasına duyulan güvenin göstergesi olduğunu ifade etti.

Başkan Altay, süreç boyunca desteklerini hissettiğini belirttiği Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ederek, bu görevin yalnızca şahsına değil, temsil ettiği değerlere duyulan güveni yansıttığını söyledi.

“Kazanan Dayanışma Ruhu Oldu”

UCLG üyelerine de teşekkür eden Altay, dünyanın farklı bölgelerinden gelen yerel ve bölgesel yönetim temsilcilerinin desteğiyle bu göreve seçilmekten onur duyduğunu dile getirdi.

Altay, seçim sonucunun şehirlerin ortak aklına, yerel demokrasinin gücüne ve dayanışma anlayışına duyulan güveni gösterdiğini belirterek, demokratik sürece katkı sunan tüm adaylara, delegelere, bölge teşkilatlarına ve UCLG üyelerine teşekkür etti.

Başkan Altay, “Bu seçimde kazanan tek bir kişi ya da şehir değildir. Kazanan, yerel ve bölgesel yönetimlerin dayanışma ruhu ve UCLG’nin ortak değerleridir.” ifadelerini kullandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Tebrik

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, UCLG Dünya Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ı telefonla arayarak tebrik etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Altay’a yeni görevinde başarılar dilerken, Başkan Altay da tebrikleri ve iyi dilekleri dolayısıyla Erdoğan’a teşekkür etti.

Altay, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerel yönetimler ve dış politika vizyonunu UCLG çatısı altında en iyi şekilde temsil etmek için çalışacaklarını ifade etti.