Rumeli Dernekleri Federasyonu (RUDEF) tarafından düzenlenen 61. Bayramlaşma Töreni, Reşat Oyal Kültür Parkı Göl Bahçe’de yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’i temsilen Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Mehmet Aydın Saldız da katıldı.
“Bayramlar Gönülleri Birleştirir”
Törende konuşan Başkanvekili Mehmet Aydın Saldız, bayramların toplumsal birlikteliği güçlendiren en önemli değerlerden biri olduğunu vurguladı. Rumeli’den Anadolu’ya uzanan köklü kültürün temsilcileriyle bir arada olmaktan memnuniyet duyduklarını belirten Saldız, “Bayramlar kırgınlıkların geride bırakıldığı, gönüllerin birleştiği özel günlerdir. Bu buluşmalar da bunun en güzel göstergesidir” dedi.
RUDEF’ten Birlik ve Kültür Vurgusu
RUDEF Genel Başkanı Şuayip Toprak ise konuşmasında Rumeli kültürünün yaşatılmasının önemine dikkat çekerek birlik ve beraberlik mesajı verdi.
Yoğun Katılım, Samimi Atmosfer
Yoğun katılımla gerçekleşen programda vatandaşlar bayramlaşarak sohbet etti. Etkinlik, aynı köklerden beslenen gönülleri bir araya getirirken, kültürel bağların güçlenmesine katkı sağladı.
Bursa’da düzenlenen bayramlaşma töreni, Rumeli Balkan Türklerinin dayanışma ve birlik ruhunu bir kez daha ortaya koydu. İGFA