118 Ağaç Toprakla Buluştu
Avustralya Hükümeti Dış İlişkiler Hibe Programı kapsamında 150 proje arasından seçilen çalışma, Çanakkale’de başarıyla uygulandı. Proje kapsamında Prof. Dr. Halet Çambel Sağlıklı Yaşam Parkı’na 46 çınar ve 15 ıhlamur ağacı, Barış Kordonu bölgesine ise 57 dişbudak ağacı dikildi.
24 Nisan 2026 tarihinde düzenlenen ağaç dikim etkinliğine Çanakkale Belediye Başkanı Muharrem Erkek, Avustralya Büyükelçisi Sally Anne Vincent, Dışişleri Bakanlığı Asya Pasifik Genel Müdürü Büyükelçi Korkut Güngen, Avustralya’nın Çanakkale Konsolosu Laura Wauchope, Çanakkale Lions Kulübü temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı.
Programda Çanakkale Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürü Mustafa Hilmi Salbaş, proje hakkında detaylı bilgi verdi.
“İki Yılda 1400 Ağaç Diktik”
Çevre yatırımlarının önemine değinen Belediye Başkanı Muharrem Erkek, son iki yılda önemli bir yeşillendirme çalışması yürüttüklerini belirtti.
Başkan Erkek, “İki yıl içerisinde diktiğimiz ağaç sayısı, bu ağaçlarla birlikte bin 400’e ulaştı. Diktiğimiz bitki sayısı ise 90 bini aştı. Böylelikle kişi başına düşen yeşil alan miktarını artırıyoruz” dedi.
Projeye destek veren Avustralya Büyükelçiliği ve Lions Kulübü’ne teşekkür eden Erkek, Çanakkale’nin barış ve kardeşlik temasıyla öne çıkan bir kent olduğunu vurguladı.
Barış ve Dostluk Mesajı Verildi
Konuşmasında Çanakkale’nin tarihine de değinen Başkan Erkek, bu topraklarda yaşanan savaşlardan barış ve kardeşlik anlayışının doğduğunu ifade etti. Atatürk’ün 1934 yılında verdiği mesajlara da atıfta bulunan Erkek, Çanakkale’nin bu nedenle “Barışın Kenti” olarak anıldığını söyledi.
Konuşmaların ardından gerçekleştirilen ağaç dikimiyle proje tamamlanırken, çalışma hem kentin ekosistemine katkı sundu hem de Türkiye ile Avustralya arasındaki dostluğun kalıcı bir simgesi olarak değerlendirildi. İGFA