Kocaeli Büyükşehir Belediyesi koordinasyonunda, Gölcük Belediyesi iş birliğiyle düzenlenen 5. İzmit Körfezi Deniz Festivali, Gölcük Değirmendere Yüzbaşılar Sahili’nde gerçekleştirildi.
Gün boyu devam eden festivale Gölcük Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Berna Abiş katıldı.
Açılışta konuşan protokol üyeleri, çevre duyarlılığı ve sürdürülebilir yaşam konularına dikkat çekti. Konuşmaların ardından festival alanındaki stantları gezen protokol üyeleri vatandaşlarla bir araya geldi.
Festival kapsamında aileler ve sporcular balık yakalama yarışmalarında buluştu. Teknelerle düzenlenen aile yarışmaları ile sahilden gerçekleştirilen Ulusal LRF Balık Yakalama Yarışması festival programında yer aldı.
Çocuklar ve Vatandaşlar Etkinliklere Katıldı
Festival kapsamında çocuklar için çuval yarışı, halat çekme, survivor parkuru, yüz boyama ve sahne önü yarışmaları düzenlendi.
Alana kurulan oyun grupları, bilim gösterileri ve sahne etkinlikleri gün boyunca ziyaretçilere sunuldu.
KO-MEK ve Kocaeli Üniversitesi iş birliğiyle seramik, takı tasarımı, balıkçılık ve sıfır atık temalı atölyeler gerçekleştirildi.
Festival alanında ayrıca yenilenebilir enerji faaliyetleri tanıtıldı ve katılımcılara gün boyunca çeşitli ikramlarda bulunuldu.
Etkinlikler, akşam saatlerinde düzenlenen Ulusal LRF Balık Yakalama Yarışması ve dereceye giren yarışmacılar için gerçekleştirilen kupa töreniyle sona erdi.
Çevre Çalışmaları Tanıtıldı
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, "Nefes Alan Bir Marmara" hedefi doğrultusunda yürüttüğü çevre çalışmalarını festival kapsamında vatandaşlarla paylaştı.
İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizliği Projesi kapsamında deniz tabanında temizlik çalışmaları yürütüldüğü, balıklandırma çalışmalarıyla 60 bin balığın denize bırakıldığı ve yapay resif sayısının 300’e çıkarıldığı belirtildi.
Festivalde ayrıca pina ve deniz çayırlarının korunmasına yönelik bilimsel çalışmalar ile Değirmendere’de bulunan deniz atlarının korunmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi verildi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin deniz süpürgeleri, amfibi araçlar ve "Mavi Takım" ekipleriyle Körfez’de 7 gün 24 saat denetim ve temizlik çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi.