İZSU’dan Ödemiş’e Dev Altyapı Yatırımı: Taşkın Sorunu Sona Eriyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, Ödemiş’te altyapıyı güçlendirmek ve kenti iklim krizine karşı daha dirençli hale getirmek amacıyla kapsamlı çalışmalar yürütüyor.

YAŞAM - 20-03-2026 17:09

Yağmur suyu yönetiminden içme suyu hatlarına kadar birçok alanda sürdürülen yatırımlarda önemli aşama kaydedildi.

Yağmur Suyu Projesinde Sona Yaklaşıldı

İlçe merkezinde devam eden yağmur suyu ayrıştırma çalışmalarında yüzde 90 seviyesine ulaşıldı. Mayıs ayında tamamlanması hedeflenen proje ile özellikle yoğun yağışlarda yaşanan su taşkınlarının önüne geçilmesi planlanıyor.

Proje kapsamında;

4 kilometre ana kolektör hattı

350 metre sıra ızgara

200 adet tekli ızgara

imalatı gerçekleştirildi. Çalışmaların tamamlanmasıyla Emmioğlu, Umurbey ve Cumhuriyet mahallelerinde taşkın sorununun sona ermesi hedefleniyor.

İçme Suyu Kapasitesi Artıyor

İZSU’nun yürüttüğü bir diğer önemli proje olan içme suyu ana iletim hattı yenileme çalışmalarında yüzde 46,81 seviyesine ulaşıldı. Proje tamamlandığında su iletim kapasitesi artacak, sistem basıncı dengelenecek ve özellikle yaz aylarında yaşanan yoğun tüketim dönemlerinde altyapı daha güçlü hale gelecek.

Şebeke Güvenliği İçin Uzun Vadeli Plan

İZSU, ilçe genelinde şebeke güvenliğini artırmak amacıyla 2028 yılına kadar sürecek kapsamlı bir bakım ve yenileme programı başlattı. Bu çalışmalarla arıza müdahale sürelerinin azaltılması ve su kayıp-kaçak oranlarının düşürülmesi hedefleniyor.

Su Sorunu Çözüldü

Ödemiş’te geçmişte 32 mahallede yaşanan su yetersizliği sorunu, yapılan yatırımlarla çözüme kavuştu. Açılan yeni sondaj kuyuları ve yapılan iletim düzenlemeleri sayesinde 2025 itibarıyla ilçede su sıkıntısı kalmadı. Ayrıca Sekiköy’de kurulan içme suyu arıtma tesisi de hizmete alındı.

51 Yeni Sondaj Kuyusu Yolda

İZSU, su kaynaklarını güçlendirmek için yeni yatırımlara da devam ediyor. 2025 yılında 7 yeni sondaj kuyusu devreye alınırken, 2026 yılı için 12 kuyunun ihale süreci tamamlandı. Ayrıca 39 mahallede yeni kuyu açılması için etüt çalışmaları sürüyor. 2026-2027 döneminde toplam 51 yeni sondaj kuyusunun hizmete alınması planlanıyor.

Yapılan yatırımlarla birlikte Ödemiş’te hem altyapı güçleniyor hem de su yönetiminde sürdürülebilir ve kalıcı çözümler hayata geçiriliyor. İGFA

Günün Diğer Haberleri