Konya’da Stadyum-Şehir Hastanesi Tramvay Hattı Hızla İlerliyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Konya Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde yürütülen 21,1 kilometrelik Stadyum-Şehir Hastanesi Tramvay Hattı projesinde çalışmalar planlı şekilde devam ediyor

YAŞAM - 13-04-2026 11:51

Projenin tamamlanmasıyla birlikte şehir içi ulaşımın daha hızlı ve konforlu hale gelmesi hedefleniyor.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, özellikle Şehir Hastanesi-Yeni Sanayi Sitesi arasındaki birinci etapta önemli ilerleme kaydedildiğini belirtti.

Birinci etapta çalışmalar yoğun şekilde sürüyor

Toplam 11,1 kilometrelik birinci etapta ray döşeme, elektrik altyapısı, kazı ve asfalt çalışmaları eş zamanlı olarak yürütülüyor. İstasyon zemin kaplama çalışmaları devam ederken, Şehir Hastanesi ile tam entegrasyon sağlanması amacıyla girişlerin çift taraflı planlandığı ifade edildi.

Ereğli Yolu ile Hayvanat Bahçesi kavşağı arasındaki bölgede ray imalatlarının ince ayar işlemleri sürerken, bu çalışmaların ardından kablo çekimi ve beton kaplama aşamasına geçileceği belirtildi.

Trafik yoğunluğu nedeniyle kademeli çalışma

Başkan Altay, çalışmaların trafik akışını aksatmamak adına kademeli olarak yürütüldüğünü vurguladı. Aslım Caddesi’nde çift şeritli geçiş sağlanırken, diğer bölgelerde kazı ve dolgu işlemlerinin sürdüğü aktarıldı.

Sedirler Caddesi ve Okyar Caddesi kesişimlerinde altyapı çalışmaları devam ederken, bazı kavşaklarda asfaltlama ve düzenleme işlemleri gerçekleştiriliyor.

İkinci etapta da çalışmalar devam ediyor

Projenin ikinci etabında ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından çalışmaların yoğun şekilde sürdürüldüğü belirtildi. Keçeli Kanalı Köprüsü çevresinde beton bariyer ve ray montaj çalışmalarına başlanacağı ifade edildi.

“Konya’nın ulaşım altyapısı güçlenecek”

Başkan Uğur İbrahim Altay, projenin tamamlanmasıyla birlikte Konya’da ulaşım altyapısının önemli ölçüde güçleneceğini belirterek, “Stadyum ile Şehir Hastanesi arasında hızlı, güvenli ve konforlu ulaşım sağlayacağız” dedi.

Altay ayrıca, projeye verdikleri destekten dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yetkililerine teşekkür etti.

Konya’da devam eden bu büyük ulaşım yatırımı, şehir içi trafiği rahatlatacak önemli projeler arasında yer alıyor. İGFA

Günün Diğer Haberleri