MASKİ’den Su Hamlesi: 2026’da 155 Yeni Sondaj Açılacak

Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü, artan su ihtiyacını karşılamak ve kuraklık riskine karşı önlem almak amacıyla sondaj çalışmalarını hızlandırdı. 2025 yılında 115 sondaj tamamlayan MASKİ, 2026 yılında 300 milyon liralık yatırımla 155 yeni sondaj açmayı hedefliyor.

- 07-04-2026 17:35

Manisa Büyükşehir Belediyesi, iklim krizi ve artan su tüketimi karşısında su kaynaklarını güçlendirmek için kapsamlı bir plan yürütüyor.

155 Sondajın Dağılımı Belirlendi

2026 yılı kapsamında açılması planlanan 155 sondajın dağılımı şöyle açıklandı:

Manisa merkez: 14 adet İlçe merkezleri: 37 adet Kırsal mahalleler: 89 adet Yeni su havzaları araştırması: 15 adet

Ayrıca kuraklıktan en çok etkilenen Kula ve Gördes ilçelerinde 4’er adet geniş çaplı sondaj çalışması yapılacak.

“Su Krizi Kapımızda”

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, küresel su krizine dikkat çekerek, özellikle yaz aylarında su kullanımının ciddi seviyelere ulaştığını belirtti.

“Eskiden yüzeye yakın suya ulaşabiliyorduk, şimdi 250-300 metre derinliğe iniyoruz. Vatandaşlarımızı susuz bırakmamak için gece gündüz çalışıyoruz” diyen Dutlulu, hedeflerinin kesintisiz ve sağlıklı içme suyu sağlamak olduğunu vurguladı.

Çalışmalar 5 İlçede Yoğunlaştı

Sondaj çalışmalarının şu anda Alaşehir, Saruhanlı, Gördes, Demirci ve merkez ilçelerde yoğunlaştığı belirtildi. 2026 yılı sonuna kadar 300 milyon liralık bütçenin bu projeler için kullanılacağı ifade edildi.

Teknik Süreç Devam Ediyor

MASKİ İçme Suyu Temini ve Su Arıtma Kalite Şube Müdürü Muzaffer Görkem Yemişçi, çalışmaların 15 ilçede eş zamanlı sürdüğünü belirtti.

Yemişçi, “Ortalama 250 metre derinlikte suya ulaşıyoruz. Amacımız Manisa’nın her noktasında vatandaşlara kaliteli ve standartlara uygun su sağlamak” dedi.

MASKİ’nin bu yatırımı, Manisa’nın gelecekteki su ihtiyacını güvence altına almayı hedefleyen önemli bir adım olarak öne çıkıyor. İGFA

Günün Diğer Haberleri