İdari mahkeme, tahliye süreciyle ilgili 15 günlük yürütmeyi durdurma kararı verdi.
“Bir Nebze Nefes Aldık”
Tarihi binada sabah saatlerinden itibaren nöbet tutan Başkan Tugay, hukuki sürecin devam ettiğini belirterek, “Bu karar hepimiz için bir nefes oldu. Haksız uygulama en azından 15 günlüğüne durduruldu” dedi.
Hukuki Süreç Devam Ediyor
Tugay, Meslek Fabrikası başta olmak üzere bazı yapıların Vakıflar Genel Müdürlüğü mülkiyetine geçirilmesini eleştirerek, bu sürecin hukuki olarak takip edileceğini vurguladı. Adalete güvendiklerini belirten Tugay, sürecin sonunda hakkaniyetli bir karar çıkacağına inandıklarını ifade etti.
“Bu Bina İzmir’in Emanetidir”
Meslek Fabrikası binasının İzmir için tarihi ve manevi bir değere sahip olduğunu belirten Tugay, “Bu yapı Atatürk’ün İzmir’e emanetidir. Biz bu emaneti korumakla yükümlüyüz” dedi.
“Kavga Değil, Hizmet İstiyoruz”
Devlet kurumlarıyla uyum içinde çalışmak istediklerini dile getiren Tugay, yaşanan sürecin bir çatışmaya dönüşmesini istemediklerini belirtti. Tugay, “Bizim amacımız kavga değil, halka hizmet etmek” ifadelerini kullandı.
“Aklıselim Çağrısı”
Vakıflar Genel Müdürlüğü ve ilgili yetkililere çağrıda bulunan Tugay, sürecin yeniden değerlendirilmesini istedi. Belediye olarak diğer kamu kurumlarına ait yapılara destek verdiklerini hatırlatan Tugay, aynı anlayışın belediye için de geçerli olması gerektiğini söyledi.
Süreç Yakından Takip Edilecek
Meslek Fabrikası binasına ilişkin hukuki sürecin devam ettiği belirtilirken, önümüzdeki günlerde konuyla ilgili yeni gelişmelerin yaşanması bekleniyor.
İzmir’de kamuoyunun yakından takip ettiği süreç, yerel yönetim ile merkezi idare arasındaki önemli bir tartışma başlığı olmaya devam ediyor. İGFA