15 Bin Ton Atık Ekonomiye Kazandırıldı
2022 yılında hizmete açılan tesis, bugüne kadar yaklaşık 15 bin ton ambalaj atığı ve kağıdın geri dönüşümünü sağlayarak önemli bir başarıya imza attı. Bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren tesiste aylık ortalama 300 ton atık ayrıştırılıyor.
Bursa’da İlk ve Tek İlçe Tesisi
Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, tesisin Bursa’da ilçe belediyeleri arasında ilk ve tek olma özelliği taşıdığına dikkat çekti. Başkan Yılmaz, “İşyerlerinden, kamu kurumlarından ve hanelerden topladığımız ambalaj atıklarını ayrıştırarak hem doğayı koruyor hem de milli ekonomiye katkı sunuyoruz” dedi.
Sıfır Atık Projesine Güçlü Destek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayesinde yürütülen “Sıfır Atık” projesine aktif katkı sağladıklarını belirten Yılmaz, çevre dostu uygulamaların ilçede yaygınlaştırıldığını ifade etti.
Her Ay Binlerce Ağaç Kurtarılıyor
Geri dönüşümün çevresel etkilerine de değinen Yılmaz, “1 ton kağıdın geri dönüşümü yaklaşık 17 ağacın kesilmesini önlüyor. Biz aylık 300 ton geri kazanım ile yaklaşık 5 bin 100 ağacı kurtarıyoruz” diye konuştu.
“Daha Yaşanabilir Bir Gelecek İçin Çalışıyoruz”
Başkan Yılmaz, hedeflerinin gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakmak olduğunu belirterek, vatandaşlara da geri dönüşüm konusunda duyarlı olma çağrısı yaptı. İGFA