Mustafa Çiftçi, araç plakalarına ilişkin kamuoyunda tartışma yaratan konular hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Çiftçi, Şoförler ve Otomobilciler Odası tarafından iki farklı tip plaka basıldığını belirterek, bunların her ikisinin de geçerli olduğunu söyledi.
Bakan, bir plakayı tamamen standart olarak tanımlarken, diğerinin harflerinin biraz daha kalın olduğunu ve her iki plakanın da mavi şerit, “TR” ibaresi, mühür ve kare kod gibi zorunlu unsurları taşıdığını vurguladı. Çiftçi, “Şoförler Odası tarafından verilmiş olması şartıyla bu plakalar nizami kabul edilir. Geçerlidir ve bunlarla ilgili herhangi bir işlem yapmayacağız” ifadelerini kullandı.
Bu açıklama, son dönemde plaka denetimleri ve uygulamalarına dair tartışmalara netlik getirdi. İGFA
