İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyeti Ankara’da İçişleri Bakanlığı’nda kabul etti. Gerçekleştirilen görüşmede iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın geliştirilmesine yönelik konular ele alınırken, ticaret, yatırım, güvenlik ve kamu yönetimi alanlarında iş birliğinin artırılması konusunda değerlendirmelerde bulunuldu.

Bakanlıkta gerçekleşen görüşmede Türkiye ile Moğolistan arasındaki mevcut ilişkilerin daha ileri seviyeye taşınması için atılabilecek adımlar masaya yatırıldı. Görüşmede özellikle ticaret ve yatırım alanlarında iş birliğinin güçlendirilmesi, afet ve acil durum yönetimi, kamu güvenliği, sınır yönetimi, düzensiz göçle mücadele ve siber güvenlik gibi başlıklar üzerinde duruldu.

Görüşmenin ardından sosyal medya hesabı üzerinden açıklamalarda bulunan İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Türkiye ile Moğolistan arasındaki ilişkilerin karşılıklı anlayış ve iş birliği temelinde gelişmeye devam ettiğini belirtti. İki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin daha da güçlendirilmesinin önemine dikkat çeken Çiftçi, mevcut ticaret hacminin artırılmasına yönelik ortak hedefler üzerinde durduklarını ifade etti.

Türkiye ile Moğolistan arasındaki ticaret hacminin yakın gelecekte 500 milyon dolar seviyesine çıkarılmasının hedeflendiğini belirten Çiftçi, ekonomik iş birliğinin geliştirilmesi için her iki tarafın da güçlü bir irade ortaya koyduğunu kaydetti. Türkiye’nin sanayi, üretim ve yatırım alanlarında sahip olduğu tecrübelerin paylaşılmasının da gündemde olduğunu aktaran Çiftçi, bu kapsamda serbest bölgeler konusunda iş birliği yapılabileceğini dile getirdi.

Türkiye’nin yaklaşık 40 yıllık serbest bölge deneyimine sahip olduğunu vurgulayan Bakan Çiftçi, bu bilgi ve birikimin Moğolistan ile paylaşılmasına hazır olduklarını ifade etti. Serbest bölgelerin yatırım çekme, üretimi artırma ve ticaret hacmini büyütme açısından önemli araçlar olduğunu belirten Çiftçi, iki ülke arasında bu alanda ortak çalışmaların geliştirilebileceğini söyledi.

Görüşmede güvenlik alanındaki iş birliği başlıkları da ele alındı. Kamu güvenliğinin sağlanması, sınır yönetimi uygulamaları, düzensiz göçle mücadele ve siber güvenlik alanlarında bilgi paylaşımı ve tecrübe aktarımına yönelik değerlendirmelerde bulunulduğu bildirildi. Ayrıca afet ve acil durum yönetimi konularında da ortak çalışma imkanları üzerinde duruldu.

Bakan Mustafa Çiftçi, görüşmede terör örgütü FETÖ ile mücadele konusunun da gündeme geldiğini açıkladı. Türkiye’nin bu konudaki hassasiyetini bir kez daha dile getirdiğini belirten Çiftçi, örgütle bağlantılı yapıların faaliyetlerinin sonlandırılmasına yönelik beklentilerini Moğolistan tarafına ilettiklerini ifade etti.

Türkiye ile Moğolistan arasındaki ilişkilerin karşılıklı güven, ortak çıkarlar ve somut iş birliği projeleri temelinde gelişmeye devam ettiğini vurgulayan Çiftçi, iki ülke arasındaki dostane ilişkilerin gelecekte daha da güçleneceğine inandıklarını belirtti. Bakan Çiftçi, ziyaretlerinden dolayı Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir Nomtoibayar ve beraberindeki heyete teşekkür etti.