Bakan Çiftçi, atıklardan hayvan maması üretildiğini açıkladı.
Her Yıl Milyarlarca Ton Gıda İsraf Ediliyor
“Gıda İsrafı” temasıyla bu yıl 4’üncü kez kutlanan Uluslararası Sıfır Atık Günü, küresel ölçekte yaşanan büyük kaybı bir kez daha gündeme taşıdı.
Bakan Çiftçi, her yıl yaklaşık 2,3 milyar ton gıdanın tüketilmeden kaybedildiğini belirterek, bu miktarın 5,8 trilyon tabak yemeğe denk geldiğini ifade etti. Açıklamada, gıda israfının hem ekonomik hem de çevresel açıdan ciddi sonuçlar doğurduğuna dikkat çekildi.
Gıda Atıklarından Hayvan Maması Üretiliyor
Emine Erdoğan’ın himayesinde yürütülen Sıfır Atık Projesi’nden ilhamla hayata geçirilen uygulama kapsamında, gıda atıkları değerlendiriliyor.
İçişleri Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışmayla günlük 50 ton gıda atığından yaklaşık 18 ton organik hayvan maması üretildiği açıklandı. Bu uygulama ile hem israfın önüne geçilmesi hem de sokak hayvanları için sürdürülebilir bir çözüm üretilmesi hedefleniyor.
Sıfır Atık Bilinci Yaygınlaşıyor
Bakan Çiftçi, sıfır atık yaklaşımının toplum genelinde yaygınlaştırılmasının büyük önem taşıdığını belirterek, kaynakların verimli kullanılması gerektiğini vurguladı.
Yürütülen çalışmalarla hem çevrenin korunması hem de israfın azaltılması hedeflenirken, vatandaşların da bu sürece aktif katkı sağlaması çağrısında bulunuldu.
Sıfır Atık Günü kapsamında yapılan bu açıklama, sürdürülebilir bir gelecek için atılan adımların önemini bir kez daha ortaya koydu. İGFA
