ANKARA – Bakan Işıkhan, iş gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını güçlendirmeye yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdüğünü belirtti.

Nitelikli İş Gücü Vurgusu

Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yürütülen faaliyetlere değinen Işıkhan, Türkiye’de meslek standartlarının ve yeterliliklerin belirlenerek iş gücü kalitesinin artırıldığını ifade etti.

Verilen Mesleki Yeterlilik Belgelerinin, çalışanların yetkinliklerini belgeleyerek istihdamın niteliğini yükselttiğini vurguladı.

3 Milyonun Üzerinde Belge

Bakan Işıkhan, bugüne kadar toplam 3 milyon 352 bin 179 kişinin Mesleki Yeterlilik Belgesi aldığını belirterek, bu sayının Türkiye’de nitelikli iş gücü oluşturulmasında önemli bir gösterge olduğunu söyledi.

Hedef: Daha Güçlü İstihdam

Işıkhan, nitelikli iş gücünü artırmak ve istihdam kapasitesini geliştirmek amacıyla çalışmaların Ulusal İstihdam Stratejisi (UİS) ve Orta Vadeli Program (OVP) hedefleri doğrultusunda devam edeceğini ifade etti.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, yürüttüğü projelerle hem iş gücü kalitesini artırmayı hem de sürdürülebilir istihdamı desteklemeyi hedefliyor. İGFA