Altay, Nuakşot Üniversitesi Türkoloji Bölümü öğrencileriyle bir araya gelerek samimi bir buluşma gerçekleştirdi.

Afrikalı Öğrencilerden Coşkulu Karşılama

Nuakşot Üniversitesi’nde gerçekleşen buluşmada Türkoloji Bölümü öğrencileri, Başkan Altay’ı büyük bir coşku ve ilgiyle karşıladı. Öğrencilerle sohbet eden Altay, Konya’nın tarihi ve kültürel mirası hakkında bilgi paylaşımında bulundu.

Türkçeye ve Türk kültürüne ilgi duyan öğrencilerle bir arada olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Altay, gördüğü ilgiden oldukça etkilendiğini ifade etti.

“Türkçe Öğrenmeniz Bizim İçin Çok Kıymetli”

Başkan Altay konuşmasında, Türk diline gösterilen ilgiden dolayı öğrencilere teşekkür ederek, “Bu kadar genci Türkiye sevgisiyle görmek bizler için çok kıymetli. Türkçe öğrenmeniz ve bu alanda akademik çalışma yapmanız bizleri mutlu ediyor” dedi.

Hz. Mevlana’nın “Aynı dili konuşanlar değil, aynı duyguyu paylaşanlar anlaşır” sözünü hatırlatan Altay, Türkiye ile Moritanya arasında güçlü bir gönül bağı olduğunu vurguladı.

Öğrencilere Konya Daveti

Başkan Altay, Moritanya Türkiye Büyükelçiliği tarafından belirlenecek öğrencilerin Konya’da misafir edileceğini açıkladı. Bu adımın iki ülke arasındaki kültürel bağları daha da güçlendirmesi hedefleniyor.

İstiklal Marşı Duygulandırdı

Ziyaret sırasında Moritanyalı bir öğrenci İstiklal Marşı’nı okudu. Büyük bir dikkat ve duyguyla dinlenen marşın ardından Başkan Altay, öğrenciyi tebrik etti.

Kardeş Şehir Protokolü İmzalandı

Altay’ın Moritanya temasları kapsamında önemli bir iş birliği de hayata geçirildi. Nuakşot Belediyesi ile Konya Büyükşehir Belediyesi arasında kardeş şehir protokolü imzalandı.

Başkan Altay, “Moritanya bizim için çok kıymetli bir ülke. Bu anlaşmanın kardeşliğimizi daha da güçlendireceğine inanıyorum” ifadelerini kullandı. İGFA