Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Nisan 2024’te devraldığı Çınarcık Barajı İçme Suyu Temini Projesi’nde önemli bir aşama daha tamamlandı.
Projede Kritik Adımlar Tamamlandı
BUSKİ tarafından yürütülen projede, daha önce Çınarcık–Dobruca ve Görükle–Ürünlü by-pass hatları tamamlanmıştı. Büyükşehir Belediyesi, isale hattı ve buna bağlı içme suyu depolarının imalatını da tamamlayarak Eylül 2025’te işletmeye aldı.
Projenin en önemli ayağı olan Çınarcık İçme Suyu Arıtma Tesisi’ne ise düzenlenen törenle su verilmeye başlandı. Açılış törenine CHP Genel Başkanı Özgür Özel uzaktan bağlanırken, Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Mustafa Orkun Gazioğlu, BUSKİ Genel Müdürü Ercihan Subaşı, BUSKİ Genel Müdür Yardımcısı Ali Alper Makam ve BUSKİ yetkilileri butona basarak tesisi resmen hizmete aldı.
Tesisin Kapasitesi ve Yatırım Detayları
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin 2,7 milyar liralık yatırımıyla hizmete alınan tesis, deneme üretimine başladı. Tesis, şu an yüzde 98 seviyesinde tamamlanmış durumda olup, Mayıs 2026 itibarıyla tam kapasiteyle çalışacak.
Toplam yatırım maliyeti 150 milyon Euro+KDV olan proje, dış krediyle finanse edildi. Çınarcık Barajı Su Projesi kapsamında inşa edilen tesis; 65 kilometre uzunluğunda farklı çaplarda isale hattı ve toplamda 21 bin metreküp hacimli 3 içme suyu deposunu kapsıyor.
Proje sayesinde Bursa merkezi, Mudanya ilçesi ve Görükle, Çalı, Hasanağa, Akçalar, Başköy, Fadıllı, Gölyazı, Kayapa, Tahtalı ve Yaylacık mahalleleri, 2060 yılı ve sonrasını kapsayacak şekilde sürdürülebilir ve yüksek standartlarda içme suyuna kavuşacak. İGFA
