Henüz 5 yıl önce kurulan ekip, kısa sürede elde ettiği başarılarla Türk basketbolunda örnek gösterilen bir hikâye yazdı.
Kocaeli’ni tam 33 yıl sonra Basketbol Süper Ligi’nde temsil edecek takım olmayı başaran Çayırova Belediyesi, istikrarlı yükselişiyle dikkat çekti.
5 Yılda 5 Kupa: Başarı Dolu Yolculuk
Çayırova Belediye Başkanı Bünyamin Çiftçi tarafından 2021 yılında kurulan takım, ilk olarak Kocaeli Erkekler Ligi’nde mücadele etti. Ardından Erkekler Bölgesel Basketbol Ligi’ne (EBBL) yükselen ekip, burada şampiyon olarak dikkat çekti.
Sonrasında Türkiye Basketbol İkinci Ligi’nde (TB2L) mücadele eden Çayırova Belediyesi, grubunu lider tamamladı ve play-offlarda gösterdiği performansla finalde Kapaklıspor’u son saniye basketiyle mağlup ederek şampiyon oldu.
Türkiye Basketbol Ligi’ne yükselen ekip, burada geçirdiği üç sezonun ardından zirveye ulaştı. İlk sezonunda play-off çeyrek final, ikinci sezonunda yarı final oynayan takım, 2025-2026 sezonunda ise hem Erkekler Federasyon Kupası’nı kazandı hem de ligi şampiyon tamamlayarak Süper Lig’e yükseldi.
“Bu Başarı Çayırova’ya Armağan”
Şampiyonluğun ardından konuşan Çayırova Belediye Başkanı Bünyamin Çiftçi, elde edilen başarıdan büyük gurur duyduklarını belirterek, “5 yıl önce gençlerimizin isteğiyle bu takımı kurduk. 5 yılda 5 kupa kazandık. Bu büyük başarıda emeği geçen tüm oyuncularımıza ve teknik ekibimize teşekkür ediyorum. Bu şampiyonluk Çayırova’mıza armağan olsun” dedi.
Süper Lig Hedefi: Yeni Salonda Büyük Başarılar
Çayırova Belediyesi, önümüzdeki sezon Basketbol Süper Ligi’nde mücadele edecek. FİBA standartlarında inşa edilen yeni spor salonunda sahaya çıkacak olan ekip, üst ligde de iddialı olmayı hedefliyor.
Kısa sürede elde ettiği başarılarla dikkat çeken Çayırova Belediyesi, hem Kocaeli spor tarihine damga vurdu hem de Türk basketboluna örnek bir başarı hikâyesi kazandırdı. İGFA
