İzmir Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Dairesi Başkanlığı öncülüğünde, İtfaiye Dairesi Başkanlığı ekiplerinin katılımıyla düzenlenen tatbikat, kurum çalışanlarının kriz yönetimi kapasitesini artırmayı hedefledi.

Deprem senaryosu ile başladı

Tatbikat kapsamında senaryo gereği merkez üssü İzmir olan 6.9 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Sarsıntı sırasında bina içerisindeki personel, “çök-kapan-tutun” yöntemiyle yaklaşık 40 saniye boyunca kendini korumaya aldı.

Depremin ardından zemin katta bulunan elektrik panosunda yangın çıktığı varsayıldı. Yangın anonslarla duyurulurken alarm sistemi devreye alındı ve 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ihbarda bulunuldu.

Eş zamanlı müdahale ve tahliye

İtfaiye ekipleri olay yerine ulaşana kadar, bina içindeki ekipler yangına ilk müdahaleyi taşınabilir söndürme cihazlarıyla gerçekleştirdi. Aynı anda kat görevlileri personelin tahliyesini organize ederek çalışanları güvenli alanlara yönlendirdi.

Toplanma alanında yapılan sayımda üç personelin eksik olduğu tespit edildi. Acil durum ekipleri, mahsur kalan iki kişiyi kısa sürede kurtardı.

İtfaiye ekiplerinden profesyonel müdahale

Yangının büyümesi ve dumanın yayılması üzerine olay yerine ulaşan itfaiye ekipleri müdahaleyi devraldı. Ekipler, hem yangını kontrol altına aldı hem de içeride mahsur kalan üçüncü kişiyi güvenli şekilde tahliye etti.

Başarıyla tamamlanan tatbikat, olası afetlere karşı hazırlığın önemini bir kez daha ortaya koydu. İGFA