Daha önce Meslek Fabrikası, Egemenlik Evi ve eski gasilhane yapılarıyla gündeme gelen Vakıflar Genel Müdürlüğü, şimdi de kentin simge yapılarından biri olan Namazgâh Hamamı için harekete geçti.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kamulaştırarak restore ettiği ve yıllardır kente kazandırdığı tarihi Namazgâh Hamamı’nın tapusu, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından başka bir vakıf adına tescil edildi.

Belediye Restore Etmişti, Mülkiyet El Değiştirdi

Konak ilçesinde bulunan ve 16’ncı yüzyıla kadar uzanan geçmişe sahip olan tarihi hamam, uzun yıllar harap durumda kaldıktan sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kamulaştırıldı. 2009 yılında başlatılan süreçte, 2013 itibarıyla tüm hisseler belediye bünyesine geçti.

Büyükşehir Belediyesi, tarihi yapıyı 2018 yılında yaklaşık 1,2 milyon liralık bütçeyle restore ederek yeniden kente kazandırdı. Agora Kazı Alanı yanında yer alan ve 1063 metrekarelik alanda bulunan hamam, özgün mimarisi korunarak ayağa kaldırıldı.

Vakıf Adına Tescil Edildi

Restorasyonun ardından sosyal ve kültürel amaçlarla kullanılan yapı, 2886 sayılı kanun kapsamında yapılan ihale ile Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı’na 3 yıllığına kiralanmıştı. Sözleşmenin Aralık 2025’te sona ermesinin ardından belediye yeniden ihale hazırlığına başladı.

Ancak bu süreçte dikkat çeken bir gelişme yaşandı. Namazgâh Hamamı’nın, 16 Mart 2026 tarihinde Kaptan-ı Derya Kaymak Mustafa Paşa Bin Mehmed Bey Vakfı adına tescil edildiği ortaya çıktı.

Gözler Yeni Sürece Çevrildi

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay öncülüğünde, daha önce benzer durumdaki taşınmazlar için başlatılan hukuki sürecin bu yapı için de gündeme gelmesi bekleniyor.

Kentin tarihi ve kültürel mirası açısından önemli bir yere sahip olan Namazgâh Hamamı ile ilgili yaşanan bu gelişme, İzmir’de mülkiyet tartışmalarını yeniden alevlendirdi. İGFA