“Afet ve Acil Durumlarda Engellilik Çalıştayı” öncesinde düzenlenen hazırlık toplantısı, geniş katılımla gerçekleştirildi.

Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen toplantıda, engelli bireylerin afet süreçlerinde daha etkin korunmasına yönelik kapsamlı değerlendirmeler yapıldı.

Kapsayıcı Afet Yönetimi Masaya Yatırıldı

Toplantıda; afetlere hazırlık, müdahale ve iyileştirme süreçlerinde engelli bireylerin ihtiyaçlarının bütüncül bir yaklaşımla ele alınması, erişilebilirlik standartlarının artırılması ve kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi konuları ele alındı.

Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanı Gonca Arın, yürütülen çalışmalar ve hedeflenen model hakkında katılımcılara detaylı bilgi verdi.

Geniş Katılım Dikkat Çekti

Toplantıya; Erciyes, Kayseri, Abdullah Gül, Nuh Naci Yazgan ve Kapadokya üniversitelerinden akademisyenler ile birlikte AFAD İl Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Kayseri Kent Konseyi ve İŞKUR İl Müdürlüğü temsilcileri katıldı.

Ayrıca Türkuaz, UMKE, ANDA, GÖKBÖRÜ, Yesevi ve İHH arama kurtarma ekiplerinin temsilcileri de sürece katkı sundu.

Kayseri’ye Özgü Model Geliştirilecek

Kayseri Büyükşehir Belediyesi, afetlere dirençli bir şehir oluşturma hedefi doğrultusunda hem altyapıyı güçlendirmeyi hem de toplumsal farkındalığı artırmayı sürdürüyor. Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç öncülüğünde yürütülen çalışmalar, özellikle dezavantajlı grupların korunmasını önceleyen kapsayıcı bir anlayışı ortaya koyuyor.

Önümüzdeki günlerde düzenlenecek çalıştay ile Kayseri’ye özgü “Kapsayıcı Afet ve Acil Durum Yönetimi Modeli”nin geliştirilmesi, engelli bireylerin afetlere karşı daha dirençli hale getirilmesi ve kurumlar arası sürdürülebilir iş birliğinin güçlendirilmesi hedefleniyor. İGFA