Yeni merkezle birlikte ilçede birinci basamak sağlık hizmetlerine erişimin daha da kolaylaşması hedefleniyor.

Sağlık Altyapısına Güçlü Katkı

Selçuklu Belediyesi’nde düzenlenen imza törenine Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, Konya İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz ve hayırsever firma temsilcisi Fatih Özdemir katıldı.

Başkan Pekyatırmacı, Selçuklu’nun sağlık altyapısını güçlendirmeye yönelik önemli bir adım attıklarını belirterek, ilçenin farklı mahallelerinde de benzer projelerin hayata geçirildiğini ifade etti. Işıklar ve Sille Ak mahallelerinde başlatılan çalışmaların ardından Akşemsettin Mahallesi’nde de ihtiyaçların karşılanacağını vurguladı.

“Birinci Basamak Sağlık Hizmetleri Çok Önemli”

Sağlık hizmetlerinin en temel kamu hizmetlerinden biri olduğunu belirten Pekyatırmacı, hastanelerin yükünü hafifletmede aile sağlığı merkezlerinin kritik rol oynadığını söyledi. Tüm vatandaşların hızlı ve nitelikli sağlık hizmetine ulaşmasını hedeflediklerini dile getirdi.

Konya İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yusuf Yavuz ise Türkiye’nin hastanecilikte önemli bir seviyeye ulaştığını ifade ederek, artık koruyucu sağlık hizmetlerinin daha fazla önem kazandığını belirtti. Aile sağlığı merkezlerinin bu noktada büyük bir rol üstlendiğini vurgulayan Yavuz, Konya’nın bu alanda öncü şehirlerden biri olduğunu söyledi.

Hayırsever Desteğiyle Nitelikli Hizmet

Yeni yapılacak Yaşar Sekizli Aile Sağlığı Merkezi’nin kapasite ve donanım açısından dikkat çekeceğini belirten Yavuz, merkezin 6 birimli olmasına rağmen birçok 9-10 birimli merkezden daha büyük ve nitelikli hizmet vereceğini ifade etti.

Hayırsever firma adına konuşan Fatih Özdemir de projeye katkı sunmaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, yatırımın Konya’ya hayırlı olmasını temenni etti.

Selçuklu’da hayata geçirilen bu iş birliği ile sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması ve vatandaşların daha erişilebilir sağlık imkanlarına kavuşması hedefleniyor. İGFA