"Uyuşturucu Bağımlılığı ve Korunma Yöntemleri" başlıklı seminer, gençlerde erken farkındalık oluşturmak ve risklere karşı bilinç geliştirmek amacıyla gerçekleştirildi.

Seminerde Erken Farkındalık ve Bilinçli Kararlar Vurgulandı

Seminer, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencileri ile öğretmenlerinin katılımı ile düzenlendi. Yenişehir Şişecam Fabrikası İşyeri Hekimi Batuhan Banazlı ve okulun psikolojik danışman rehber öğretmeni tarafından yapılan sunumda, bağımlılığın sağlık, psikolojik ve sosyal yaşam üzerindeki etkileri ele alındı. Öğrencilere bağımlılıktan korunma yöntemleri, karşılaşabilecekleri risk faktörleri ve erken farkındalığın önemi bilimsel bir çerçevede anlatıldı.

Seminerde, özellikle doğru bilgiye erken dönemde ulaşmanın, gençlerin bilinçli kararlar almasını sağlama açısından ne denli önemli olduğu vurgulandı. Öğrencilerin aktif katılımıyla yapılan seminerde, bağımlılıkla mücadele ve sağlıklı yaşam adına alınabilecek önlemler üzerinde detaylı şekilde duruldu.

Gençler İçin Sağlıklı Gelecek İçin Adım Atılıyor

Şişecam Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, öğrencilerinin sağlıklı bir yaşam sürmelerini desteklemek ve bağımlılık gibi büyük risklerle mücadele etmelerini sağlamak için bu tür bilinçlendirici faaliyetlere devam etmeyi planlıyor. Eğitimde sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda kişisel gelişimi de ön planda tutarak gençlerin toplum sağlığına katkı sağlamalarına yardımcı olmayı hedefliyor.

Seminerin sonunda öğrenciler, karşılaştıkları olumsuz etkilerden korunma yollarını öğrendikleri gibi, yaşamlarında daha sağlıklı ve bilinçli kararlar alabilme yetisi kazandılar. Bu tür etkinlikler, gençlerin sadece bağımlılık gibi zararlı alışkanlıklardan korunmalarını değil, aynı zamanda özgür ve sağlıklı bireyler olarak toplumda yer almalarını da destekliyor. İGFA