“Sular boşa akmasın, geleceğimiz kurumasın” mottosuyla gerçekleştirilen programa protokol üyeleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
“Su Hayatın Vazgeçilmez Kaynağı”
Etkinlikte konuşan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, suyun hayati önemine dikkat çekerek, “Su yaşamın kaynağıdır ve yerine koyamayacağımız bir nimettir. Bu tür etkinliklerle özellikle çocuklarımızda farkındalık oluşturmak istiyoruz” dedi.
Başkan Genç, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile iş birliği içerisinde çocuklara yönelik bilinçlendirme çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.
Yeni Su Kaynakları İçin Çalışmalar Sürüyor
Küresel ısınmanın etkisiyle Türkiye’de su stresi yaşandığını belirten Genç, Trabzon’da da zaman zaman bu sorunun hissedildiğini söyledi.
“Geçtiğimiz yıl bazı bölgelerde ciddi su sıkıntısı yaşadık. Bu nedenle yeni bir baraj projesi üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca göletler ve arıtma tesisleriyle su kaynaklarımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz” diyen Genç, kentte 21 içme suyu arıtma tesisinin hizmet verdiğini ve nüfusun büyük bölümünün arıtılmış su kullandığını vurguladı.
Tasarruf İçin Yeni Tarife Uygulaması
Su tasarrufunun önemine değinen Başkan Genç, teşvik edici bir tarife uygulamasını hayata geçirdiklerini belirtti. Buna göre düşük tüketim yapan vatandaşlara daha uygun fiyatlı su verilirken, yüksek tüketimde ise daha yüksek tarifeler uygulanıyor.
“Amacımız tasarruf bilincini toplumun tamamına yaymak” diyen Genç, herkesin bu konuda duyarlı olması gerektiğini söyledi.
Vali Şahin’den Öğrencilere Mesaj
Trabzon Valisi Tahir Şahin ise suyun medeniyetlerin temel unsuru olduğunu belirterek öğrencilere seslendi. Şahin, “Suyumuzu koruyacak olan sizlersiniz. Geleceğimiz sizin bilinçli davranışlarınıza bağlı” ifadelerini kullandı. İGFA
