Yeni uygulama ile birlikte vahşi depolama sona ererken, atıklar düzenli depolama sahasına taşınmaya başlandı.

Atıklar Artık Düzenli Depolama Sahasına Taşınıyor

Belediye tarafından başlatılan proje kapsamında Ağrı genelinde oluşan günlük katı atıklar, belirli bir plan doğrultusunda toplanarak düzenli depolama sahasına sevk ediliyor. Belediye filosuna dahil edilen yüksek kapasiteli çöp transfer araçları sayesinde atıklar, Iğdır’daki düzenli depolama alanına taşınıyor.

Bu sistemle birlikte hem çevre kirliliğinin önüne geçilmesi hem de daha sağlıklı bir atık yönetimi sağlanması hedefleniyor.

Kötü Koku ve Çevre Kirliliği Büyük Ölçüde Azalacak

Yıllardır kentte sorun oluşturan vahşi depolama uygulamasının sona ermesiyle birlikte çevreye yayılan kötü kokunun da büyük ölçüde giderilmesi bekleniyor. Yeni sistem, hem çevre sağlığını korumayı hem de vatandaşların yaşam kalitesini artırmayı amaçlıyor.

Uzmanlar, düzenli depolama sisteminin çevre üzerindeki olumsuz etkileri minimize ettiğini ve sürdürülebilir şehircilik açısından önemli bir adım olduğunu belirtiyor.

Başkan Hazal Aras: “Ağrı’nın Geleceğini Koruyoruz”

Ağrı Belediye Başkanı Hazal Aras, hayata geçirilen projenin kentin en önemli sorunlarından birine çözüm sunduğunu ifade ederek, “Yıllardır biriken ve kent yaşamını olumsuz etkileyen sorunlara karşı somut adımlar atıyoruz. Bu proje ile birlikte hem doğayı koruyan hem de yurttaşlarımızın yaşam kalitesini yükselten önemli bir süreci başlatmış bulunuyoruz” dedi.

Başkan Aras ayrıca, sadece atıkların taşınmasının değil, mevcut vahşi depolama alanının rehabilite edilerek yeniden doğaya kazandırılmasının da hedeflendiğini belirtti.

Ağrı Belediyesi, çevre odaklı projelerle kentin geleceğini korumaya yönelik çalışmalarını kararlılıkla sürdürmeye devam ediyor. İGFA