Ziyaret kapsamında Bakan Bak, üniversite öğrencileriyle bir araya gelerek Türkiye’nin enerji yatırımlarına ilişkin önemli mesajlar verdi.
“Genç Enerji” Programı ile Yerinde Eğitim
Ziyaret, Türkiye’nin stratejik enerji projelerini gençlere tanıtmayı amaçlayan “Genç Enerji” programı çerçevesinde gerçekleştirildi. Programa katılan üniversite öğrencileri, nükleer enerji alanındaki çalışmaları yerinde inceleme fırsatı buldu.
Heyette ayrıca Atilla Toros, Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri ve yerel yönetim temsilcileri de yer aldı. Program kapsamında Akkuyu NGS bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Merkezi ziyaret edilerek, nükleer santral operatörlerinin eğitim süreçleri hakkında detaylı bilgiler alındı.
Eğitim Merkezi ve Simülatör İncelendi
Ziyaret sırasında heyet, Türkiye’de nükleer güç santrali operatörlerinin yetiştirilmesi amacıyla kurulan ilk eğitim kompleksi olan merkezde incelemelerde bulundu. Yetkililer, ana kontrol odasının birebir kopyası olan tam ölçekli simülatörün çalışma prensiplerini anlatarak katılımcılara uygulamalı bilgiler sundu.
Ayrıca heyet, inşası devam eden güç ünitelerini panoramik olarak görebilecekleri seyir noktasını da ziyaret etti. Burada, AKKUYU NÜKLEER A.Ş. Genel Müdürü Sergei Butckikh tarafından santraldeki son durum hakkında bilgi verildi.
Bakan Bak: “Bu Daha Başlangıç”
Ziyaretin sonunda öğrencilere hitap eden Bakan Osman Aşkın Bak, Türkiye’nin enerji yatırımlarına dikkat çekerek nükleer enerjinin önemine vurgu yaptı. Gençlere seslenen Bak, şu ifadeleri kullandı:
“Gençlerimizle beraber ülkemizin nükleer yatırımlarının en önemlisi olan Akkuyu NGS’yi ziyaret ediyoruz. Bu ülkenin enerjiye ihtiyacı var. Savunma sanayinden teknolojiye kadar birçok alanda büyüyen güçlü bir Türkiye var. Nükleer açıdan bu daha başlangıç.”
Program sonunda Bakan Bak, “Genç Enerji” programına katılan öğrencilere hatıra sertifikalarını takdim etti. Ziyaret, günün anısına çekilen fotoğraflarla sona erdi. İGFA
