Toplantıda, mevcut kaynakların yeterince kullanılmaması dikkat çekti.

KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm Artık Zorunluluk

BTSO Meclis Başkan Yardımcısı Metin Şenyurt, KOBİ’lerin Türkiye ekonomisinin temelini oluşturduğunu belirterek dijital dönüşümün artık bir tercih değil zorunluluk haline geldiğini vurguladı.

Şenyurt, dijitalleşmesini tamamlayan işletmeler ile geleneksel yöntemlerle çalışanlar arasındaki farkın giderek açıldığını ifade ederek, “Bugün atılan her adım küresel pazarda var olma ya da yok olma çizgisini belirliyor” dedi.

KOSGEB Destekleri 20 Kat Arttı Ama Kullanım Sınırlı

KOSGEB Başkanı Ahmet Serdar İbrahimcioğlu, Bursa’da sağlanan desteklerin son iki yılda büyük artış gösterdiğini açıkladı. 2023 yılında 117 milyon TL olan desteklerin 2025 yılında 1,8 milyar TL’ye ulaştığını belirten İbrahimcioğlu, buna rağmen dijital dönüşüm desteklerinin kullanımının oldukça düşük kaldığını söyledi.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası aracılığıyla sağlanan 300 milyon Euro’luk kaynağın Bursa’da yalnızca 37 milyon TL’lik kısmının kullanıldığını ifade eden İbrahimcioğlu, bu durumun önemli bir fırsatın kaçırıldığını gösterdiğini dile getirdi.

Bursa Dijitalleşmede Stratejik Rol Üstleniyor

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Ahmet Halit Hatip ise Bursa’nın üretim gücü ve ihracat kapasitesiyle dijital dönüşümde kilit şehirlerden biri olduğunu belirtti.

Hatip, Avrupa Birliği destekli projeler kapsamında Bursa’ya kazandırılan 6,2 milyon Euro bütçeli kompozit malzeme ve teknik tekstil merkezinin, yüksek teknoloji üretiminde önemli bir adım olduğunu ifade etti.

Toplantıda ayrıca TÜBİTAK, KOSGEB ve ilgili kurum temsilcileri tarafından Dijital Avrupa Programı, Avrupa Dijital İnovasyon Merkezleri ve uluslararası iş birliği fırsatları hakkında bilgilendirmeler yapıldı. İGFA