Lise ve üniversite düzeyinde gerçekleştirilen yarışmada Hakkâri ve ilçelerinden lise kategorisinde 7, üniversite kategorisinde ise 1 öğrenci olmak üzere toplam 8 kişi Türkiye genelinde derece yaparak umreye gitmeye hak kazandı.

İl genelinde her iki kategoride derece elde eden 125 öğrenci için İl Müftülüğü Gençlik Koordinatörlüğü tarafından Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü Konferans Salonu’nda ödül programı gerçekleştirildi.

Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan program, yarışma sürecini anlatan sinevizyon gösterimi ve şiir dinletisiyle devam etti. Törende il genelinde ilk 100’e giren lise öğrencileri ile ilk 25’e giren üniversite öğrencilerine ödülleri takdim edildi.

Vali Taşyapan Öğrencileri Tebrik Etti

Programda konuşan Hakkâri Valisi İbrahim Taşyapan, yarışmada başarı elde eden öğrencileri tebrik ederek, Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından düzenlenen yarışmanın önemli bir çalışma olduğunu ifade etti.

Taşyapan, Hakkâri’den 8 öğrencinin Türkiye genelinde derece elde ederek umreye gitmeye hak kazanmasının önemli bir başarı olduğunu belirterek, yarışmaya hazırlık sürecinde emeği geçen İl Müftülüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Hakkâri Üniversitesi çalışanlarına teşekkür etti.

İl Müftüsü Hüseyin Okuş da yaptığı konuşmada, gençlerin ahlaki ve manevi değerlerle yetişmesinin önemine değinerek, Hz. Muhammed’in (sav) hayatının gençler için önemli bir rehber olduğunu söyledi.

Okuş, Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından her yıl düzenlenen Umre Ödüllü Gençlik Bilgi Yarışması’nın gençlerin Peygamber Efendimizin hayatını öğrenmelerine katkı sunduğunu ifade etti. Bu yıl Hakkâri Üniversitesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Müftülüğü personelinin katkılarıyla önemli bir başarı elde edildiğini belirten Okuş, umreye gitmeye hak kazanan öğrencileri kutladı.

Yarışmacılar Duygularını Paylaştı

Yarışmada derece elde eden öğrenciler adına konuşan Hakkâri Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 3. sınıf öğrencisi Gülistan Kaya, umre ödülünü kazanmanın kendisi için büyük mutluluk olduğunu söyledi.

Yarışmaya hazırlanırken yalnızca bir sınava çalışmadığını, aynı zamanda manevi anlamda önemli kazanımlar elde ettiğini belirten Kaya, süreç boyunca öğrendiği bilgilerin hayatına katkı sunduğunu ifade etti.

Kaya, yarışmayı düzenleyen Diyanet İşleri Başkanlığı’na ve hazırlık sürecinde destek veren tüm kurum ve kişilere teşekkür etti.

Program, dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesi ve toplu hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.

Törene Hakkâri Valisi İbrahim Taşyapan, İl Milli Eğitim Müdürü Nurettin Yılmaz, okul müdürleri, din görevlileri, öğrenciler, aileleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.