Baharın gelişini simgeleyen ve Türklerin Ergenekon’dan çıkışının yıldönümü olarak kutlanan Nevruz Bayramı, Bursa’da görkemli bir programla gerçekleştirildi. Bursa Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından düzenlenen kutlamalar, Atatürk Anıtı’na çelenk sunulması ve saygı duruşu ile başladı. İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından etkinlikler, Tayyare Kültür Merkezi’nde devam etti.

Yetkililer Nevruz’un önemine dikkat çekti

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkanı Mustafa Bozbey adına törende konuşan Başkanvekili Mehmet Aydın Saldız, Nevruz’un köklü bir medeniyetin ortak değeri olduğunu vurguladı. Saldız, “Nevruz, sadece doğanın uyanışı değil; gönüllerimizin birleştiği, kardeşliğin ve dayanışmanın güç kazandığı özel bir gündür. Bursa’da bu ruhu yaşatmak ve gelecek nesillere aktarmak en önemli sorumluluğumuzdur” dedi.

Bursa Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu ise Nevruz’un toplumları bir araya getiren önemli bir değer olduğunu belirtti ve dostluğun, kardeşliğin ve yeniden doğuşun simgesi olduğunu ifade etti.

Türk Dünyası’nın kültürel değeri

Nevruz komitesinde yer alan sivil toplum kuruluşları adına konuşan İrfan Tatlıoğlu, bayramın Türk dünyasını bir araya getiren önemli bir kültürel değer olduğunu vurguladı. Tatlıoğlu, geleneği yaşatmanın ve genç nesillere aktarmanın önemine dikkat çekti.

Renkli etkinlikler ve kutlama coşkusu

Etkinlikler mehter takımı eşliğinde yapılan Nevruz yürüyüşü ile başladı. Bursa Posoflular Derneği Ahıska Türkleri halk dansları gösterisi, Türk Dünyası Yörük Türkmen Birliği Turan Gençleri gösterisi, Bursa Azerbaycan İnovasyon Derneği orta oyunu, demir dövme ve ateşten atlama ritüelleri ile devam etti. Katılımcılar geleneksel Nevruz pilavı ile ikram edildi ve bayram coşkusu tüm Bursa’ya yayıldı. İGFA