Tarihin Acı Sayfası Unutulmadı

1-2 Nisan 1921 gecesi Yunan işgal güçleri tarafından gerçekleştirilen Cabar Katliamı’nın yıl dönümünde, Çivril ilçesi Cabar Mahallesi Bileşe Mevkii’nde resmi tören düzenlendi. Programa Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, Çivril Belediye Başkanı Semih Dere, protokol üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Tören, çelenk sunumu, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı.

“Bağımsızlık Ruhu Gelecek Nesillere Aktarılacak”

Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, yaptığı konuşmada Denizli’nin Milli Mücadele’deki önemine dikkat çekerek, bağımsızlık ruhunun her zaman yaşatılacağını vurguladı. Marım, şehitlerin aziz hatırasının unutulmayacağını ve gelecek nesillere aktarılacağını ifade etti.

Çivril Belediye Başkanı Semih Dere ise Cabar halkının direnişine değinerek, Cumhuriyet ve demokrasiye sahip çıkmanın en büyük sorumluluk olduğunu dile getirdi.

83 Şehit Dualarla Anıldı

Programda, 1921 yılında yaşanan olayın detayları katılımcılara aktarıldı. Ardından 83 sivil şehit için dualar edildi.

Anma töreni, katılımcıların şehit kabirlerine karanfiller bırakmasıyla sona erdi. Düzenlenen program, Milli Mücadele’nin unutulmaması ve gelecek kuşaklara aktarılması açısından önemli bir anlam taşıdı. İGFA