Hürmüz Boğazı’nda bir kargo gemisine yönelik saldırının ardından ABD ile İran arasında karşılıklı askeri operasyonlar gerçekleştirildi.
Ateşkes anlaşmasının ardından Orta Doğu’da gerilim yeniden yükseldi.
Hürmüz Boğazı’ndan geçen ABD bayraklı bir kargo gemisinin insansız hava aracı (İHA) saldırısıyla vurulduğu bildirildi.
Saldırının ardından ABD Ordusu, İran’ın Hürmüz Boğazı çevresindeki üslerine operasyon düzenledi.
İran’dan Karşılık Geldi
ABD’nin saldırısının ardından İran Devrim Muhafızları Ordusu, bölgedeki ABD üslerine füze saldırısı gerçekleştirdi.
Bölgede yaşanan karşılıklı saldırılar sonrası gerilim yeniden tırmanırken, taraflardan açıklamalar gelmeye devam etti.
İran’dan Açıklama
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada ABD’nin ateşkesi ihlal ettiğini öne sürdü.
Azizi, paylaşımında, “Pişman olacaklar.” ifadelerini kullandı.
