Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren düzenleme ile öğretmenlerin aidat iadesi ve emekli yardımı haklarına ilişkin yeni uygulamalar getirildi.

Bakanlık tarafından hazırlanan düzenleme kapsamında, 22 Mart 1995 tarihli ana statünün 18’inci maddesinde değişikliğe gidildi. Yapılan değişiklikle özellikle sandığa en az 120 ay aidat ödeyen ancak üyeliği sona eren öğretmenlerin hakları yeniden düzenlendi.

Aidat iadesi ya da emekli yardımı tercihi

Yeni düzenlemeye göre, üyeliği sona eren öğretmenler talep etmeleri halinde birikmiş aidatlarını yasal faiziyle birlikte geri alabilecek. Ancak bu seçeneği tercih edenler, emekli yardımı hakkından feragat etmiş sayılacak.

Öte yandan, aidat iadesi almayan öğretmenler ise Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan emekli olacakları tarihe kadar bekleyerek emekli yardımı alma hakkını koruyabilecek.

Vefat durumunda haklar korunacak

Düzenlemeye göre, aidat iadesi almadan emekliliği bekleyen ya da bu süreçte vefat eden üyelerin varislerine, birikmiş aidatlar üzerinden hesaplanan emekli yardımı tutarı yasal faiziyle birlikte ödenecek.

Ayrıca sandık tarafından emanet hesaplara alınan emekli veya ölüm yardımı alacaklarına da ödeme tarihine kadar yasal faiz işletileceği hükme bağlandı.

Yapılan bu değişiklikle birlikte öğretmenlere daha esnek bir tercih imkânı sunulurken, hak kayıplarının önüne geçilmesi hedefleniyor. İGFA