Belediye hizmet binası, atölyeler ve çeşitli tesislerin elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesi başlatıldı.

35 Noktanın Enerjisi Güneşten Sağlanacak

Kocasinan Belediyesi’nin başlattığı proje kapsamında toplam 35 farklı noktada kullanılan elektrik, güneş enerjisinden karşılanacak. Cırgalan Mahallesi’nde kurulacak olan ve 5 megavat kapasiteye sahip olacak GES ile belediyenin enerji giderlerinde ciddi tasarruf sağlanması hedefleniyor.

Başkan Ahmet Çolakbayrakdar, projenin sadece ekonomik değil aynı zamanda çevresel açıdan da büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, yenilenebilir enerjiye yönelmenin kaçınılmaz olduğunu vurguladı.

“Kendi Kendine Yeten Belediye” Hedefi

“Kendi kendine yeten belediye” anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Başkan Çolakbayrakdar, enerji üretimiyle birlikte dışa bağımlılığı azaltmayı hedeflediklerini ifade etti.

GES projesi sayesinde hem belediye bütçesine katkı sağlanacak hem de elde edilen tasarrufun vatandaşlara daha kaliteli hizmet olarak yansıtılacağı belirtildi.

Dev Yatırımlarla Büyük Tasarruf Sağlandı

Kocasinan Belediyesi’nin daha önce hayata geçirdiği asfalt plenti, agrega üretim tesisi ve taş ocağı gibi yatırımların da önemli tasarruf sağladığı açıklandı.

Son 8 yılda 1 milyon 275 bin ton asfalt üretimi ile 675 milyon TL’nin üzerinde tasarruf elde edilirken, mıcır üretiminden de 83 milyon TL kazanç sağlandı. Yeni kurulacak GES ile bu tasarrufun daha da artırılması hedefleniyor.

Başkan Çolakbayrakdar, yapılan yatırımlarla Kayseri’yi hem bugünün hem de geleceğin güçlü ve örnek şehirlerinden biri haline getirmek için çalışmaların aralıksız sürdüğünü ifade etti. İGFA