Trakya’da su ekosisteminin sürdürülebilirliği için av yasağı dönemi

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yayımlanan tebliğ doğrultusunda özellikle sazangiller ve yayın balığı için koruma süreci devreye alınırken, göl, gölet ve nehirlerde balıkçılık faaliyetlerine sınırlama getirildi.

Sazan ve yayın balığı için 15 Mart–15 Haziran arası kritik dönem

Edirne başta olmak üzere Trakya genelindeki iç sularda sazangiller ve yayın balığı avcılığı 15 Mart itibarıyla yasaklandı.

Yetkililer, 15 Haziran 2026 tarihine kadar sürecek olan bu yasakla birlikte balıkların üreme dönemini sağlıklı şekilde tamamlamasının ve doğal popülasyonun korunmasının hedeflendiğini belirtti.

Bu süreçte amatör ve ticari su ürünleri avcılığını düzenleyen mevzuat kapsamında iç sularda yeni bir koruma dönemi uygulanmaya başlandı.

Denetimler artırıldı ve vatandaşlara duyarlılık çağrısı yapıldı

Yasağın etkin şekilde uygulanması için il ve ilçe tarım müdürlükleri sahada denetimlerini artırırken, jandarma ve bot komutanlıkları da iç sularda kaçak avcılığa karşı devriye faaliyetlerini sürdürecek.

Kurallara uymayanlara ağır idari para cezaları uygulanacağı ve av malzemelerine el konulacağı bildirildi.

Yetkililer, doğal yaşamın korunması için vatandaşların da sürece duyarlı yaklaşması gerektiğini vurgulayarak, kaçak avcılıkla mücadelede ihbar mekanizmasının önemine dikkat çekti. Böylece gelecek nesillere daha zengin ve dengeli bir su ekosistemi bırakılması hedefleniyor. İGFA