Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na bağlı Anne Şehir Merkezi Diyetisyeni Nefise Erdem, Ramazan Bayramı öncesinde sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda önemli uyarılarda bulundu.

Bayramla birlikte beslenme düzeninde ani değişikliklerin sindirim sistemini zorlayabileceğine dikkat çeken Erdem, Ramazan boyunca azalan öğün sayısının bir anda artırılmaması gerektiğini söyledi. Güne hafif bir kahvaltıyla başlanmasının önemine değinen Erdem, “Uzun süreli açlık sonrası metabolizmayı yormamalıyız. Kızartmalar yerine haşlama ve fırın yemeklerini tercih etmeliyiz” dedi.

Beslenmede dengeye dikkat edilmesi gerektiğini vurgulayan Erdem, öğünlerde taze sebze ve meyve, sağlıklı yağlar ve kaliteli proteinlerin yer almasının önemine işaret etti.

Bayramda en çok yapılan hatalardan birinin tatlı ve hamur işi tüketimindeki artış olduğunu belirten Erdem, “İkram porsiyonlarını mümkün olduğunca küçük tutmalıyız. Sahur alışkanlığımızın gece yeme alışkanlığına dönüşmesine izin vermemeliyiz. Uyumadan en az 3-4 saat önce besin alımını bırakmalıyız” ifadelerini kullandı.

Su tüketiminin önemine de dikkat çeken Erdem, Ramazan sonrası vücudun yeniden dengelenmesi için günde en az 2-3 litre su içilmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca bayram ziyaretleri sırasında yapılacak kısa yürüyüşlerin sindirime yardımcı olacağını ve kilo kontrolüne katkı sağlayacağını belirtti.

Erdem, gazlı içeceklerden uzak durulması gerektiğini hatırlatarak, sağlıklı bir bayram geçirmek için dengeli ve kontrollü beslenmenin önemine vurgu yaptı. İGFA